Gevraagd: Tips voor uitlaat deel passend maken

Tecnik

MF'er
8 sep 2011
52
0
Utrecht
Hallo,

Ik heb onlangs een Scorpion factory demper gekocht (oval) en een linkpijp voor mijn Bandit 600N uit '96. De linkpijp en demper zouden allebei 60mm moeten zijn maar toch krijg ik ze net niet in elkaar. Het scheelt maximaal een halve mm maar dat is een halve mm teveel. Vijlen geprobeerd, maar ik kan moeilijk de volle 5cm vijlen van de linkpijp die in de demper moet. Ik heb het uitlaatdeel daarna verhit maar zonder succes en hij is nu al verkleurd dus verder verhitten wil ik liever niet want met RVS sowieso niet een succes. Heeft iemand nog tips voor hoe ik dit op kan lossen (het is gewoon een slip-on, maar aangezien er een bocht in de linkpijp zit is erin hameren ook niet echt mogelijk. Zie foto.

Hulp is zeer welkom!

Groet,
Tecnik (niet echt dus :P)


full
 
Ja langs de dealer dacht ik ook al maar hoe moeilijk kan het zijn? Hoe erg is het als de linkpijp niet 100% past op de demper, bv. als de binnenkant van de demper opening iets uitfrees?
 
De linkpijp een mm inslijpen in de lengte van de passing,dan wat met beleid in de bankschroef wat kleiner in diameter en weer dicht tiggen.Lasje weer gladslijpen,past die.
Je kunt wel doorhameren maar wil echt niet. :W
 
Tijd is niet zo'n probleem, maar gezien het gewoon metaal over metaal is zonder luchtdichte kit ofzo leek het me dat het me dat het echt precies moet passen. Anders dichtlassen kan ook?
 
Of de binnenbuis van de demper een beetje bewerken.

Als je het dichtlast kan je de demper niet meer verwijderen zonder de linkpijp te verwijderen.

Kijk of dat makkelijk is voor u.

Als je ze in elkaar kunt schuiven dan kan je ze samenhoudenmet 2 veren waardoor je ook de demper apart kan verwijderen zodat de hele linkpijp kan blijven zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hij zit al bedankt voor de tips. Heb em zoals boven gezegd ingezaagd op vier plaatsen toen kreeg ik em er in. Daarna twee uur lang getikt tot hij over de inkepingen zat, geen lassen of extra klemmen nodig. Hopen dat er geen lekken zijn. Even warm gereden, bouten weer aangedraaid en voila.

Lekker geluidje hoor geen nieuwe afstelling nodig :)
 
Hehe. Ja de uitlaat zit met één klem minder vast nu, op de stock uitlaat zitten namelijk extra ophangpunten vastgelast en bij de scorpion niet. Wellicht dus alsnog lassen als ie er onder weg dreigt te vallen.
 
Hehe. Ja de uitlaat zit met één klem minder vast nu, op de stock uitlaat zitten namelijk extra ophangpunten vastgelast en bij de scorpion niet. Wellicht dus alsnog lassen als ie er onder weg dreigt te vallen.

als het nu goe stevig in elkaar zit zal dat ene punt niet uitmaken, scorpion is waarschijnlijk ook een stuk lichter dan de originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan