LeoVince SBK Evo II + R6 2000

JoostMeij

Die hard MF'er
19 mrt 2013
767
0
Hai,

Laatst al eens een topicje gemaakt over mijn r6 met een 07 originele demper, maar daar ben ik vanaf gestapt.

Heb nu de demper vermeld in de titel op het oog. Is dus een slip-on, ben van plan zonder DB-killer te gaan rijden uiteraard.

Zijn er hier mensen met ervaringen met een R6 van 98 tot 02 met deze uitlaat? Hebben jullie je motor laten afstellen? De een zegt dat het met een slip-on niet hoeft, de ander zegt van wel.

Wat is nou waar, graag jullie ervaringen?
 
Als de demper voor de motor is gemaakt('99-'02 R6) en het enkel slip-on is, niet moeilijk doen en monteren.
motor is echt niet zo fragiel dat hij door een iets minder dan perfect afstelling uit elkaar dondert.
 
143.gif


Ik rij al jaren met een '00 R6 met slip-on, en heb nog geen problemen gehad...
Denk dat deze combi bijna geen problemen kan veroorzaken, heb eerder het idee dat die kapotte cilinders iets te maken zouden kunnen hebben met een vorm van corrosie (put-, spleet-, of interkristallijne).
Het is naar mijn idee nog nooit bewezen dat het daadwerkelijk door een andere uitlaat ontstaat (correct me if i'm wrong) :?

Moet er wel bij vermelden dat ik altijd een theelepeltje olie in de cilinders doe voordat ik m in de winter weg zet...staat ook in de manual, weet niet of het helpt maar kwaad kan het sowieso niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is in ieder geval een goede tip warrior 6...

Ik ga van de week deze uitlaat kopen en zet m dan wel ff op een testbank

Dan doe ik er gelijk nog een tip bij: 8-)

Om dit te doen zonder te veel moeite kan je het beste wat olie in een bekertje/bakje o.i.d. doen, een rietje erin steken, vinger op de bovenkant van het rietje, vervolgens rietje in je bougiegat houden en vinger van het rietje.
Zet je motor in zn eerste versnelling (contact uit) en draai het achterwiel of rol de motor een paar meter, hierdoor word de olie over de cilinder uitgesmeerd en krijg je een mooi olielaagje...
 
Dan doe ik er gelijk nog een tip bij: 8-)

Om dit te doen zonder te veel moeite kan je het beste wat olie in een bekertje/bakje o.i.d. doen, een rietje erin steken, vinger op de bovenkant van het rietje, vervolgens rietje in je bougiegat houden en vinger van het rietje.
Zet je motor in zn eerste versnelling (contact uit) en draai het achterwiel of rol de motor een paar meter, hierdoor word de olie over de cilinder uitgesmeerd en krijg je een mooi olielaagje...
Het moet niet gekker worden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan