Rare slijtageplek op achterband

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Heren,

Zag gisteren een rare streep op mijn achterband en heb geen idee hoe dit kan. Ik burn/slip niet er mee en het profiel is nog 10-15%, dus lijkt me sterk dat het canvas er doorheen komt? Piccie:

keu8no.jpg
 
Laatst bewerkt:
Profiel op een motorband heeft zo goed als geen invloed op regenafvoer, en is voornamelijk LOOKS....
Heeft ooit een heel stuk in de Kickstart gestaan door een fabrikant van motorbanden, en de waterafvoer gebeurt door de ronding van je band niet door het profiel


:N

Heb jij ooit wel eens met gladde banden in de regen gereden?
Dan weet je wel beter......
 
Profiel op een motorband heeft zo goed als geen invloed op regenafvoer, en is voornamelijk LOOKS....
Heeft ooit een heel stuk in de Kickstart gestaan door een fabrikant van motorbanden, en de waterafvoer gebeurt door de ronding van je band niet door het profiel

Waarom rijden ze in de regen in de motoGP, enz, enz. niet gewoon door op de slicks als het regent? of zijn die banden vierkant.

Denk namelijk dat ze bedoelen dat de vorm van de profielen bij een motorband niet bedoeld zijn om meer of minder regen af te voeren....... maar zorgt een profiel er wel voor dat de waterfilm tussen de band en wegdek breekt waardoor je met een profielband wel weer contact hebt met het wegdek

overigens hebben we een bandentopic over dit soort vragen

Alles over motorbanden | deel 3
 
Laatst bewerkt:
Waarom rijden ze in de regen in de motoGP, enz, enz. niet gewoon door op de slicks als het regent? of zijn die banden vierkant.

door rijden met aan de omstandigheden aangepaste snelheid zou geen enkel probleem zijn ware het niet dat ze niet aan het rond toeren zijn maar aan het RACEN. 8-)
Lijkt mij toch wel een redelijk groot verschil tov ons straat ridders _O-
 
ik had hetzelfde met de mpp daarna conti sport attack 1 circuit dag mee gereden dus mooi rond versleten maar na een week of 2 toch weer het canvas erdoor ik denk dat het gewoon redelijk zachte banden zijn zodat ze meer grip geven...kan dat? neem aan dat toer banden van wat harder rubber zijn? ik heb nu bridgestone bt 016 pro slof om t achterwiel pilot power voorop, tot nu toe erg tevreden met de band en vreet na mijn idee niet zo weg op t circuit als de conti`s of mpp maar plakt super!!
 
Waarom rijden ze in de regen in de motoGP, enz, enz. niet gewoon door op de slicks als het regent? of zijn die banden vierkant.



Alles over motorbanden | deel 3

Ik zei ook of eigenlijk quotte ik de engineer van bridgestone...ZO GOED ALS GEEN, in een GP race waar het om honderdste zoniet duizendste van seconde gaat , telt dat natuurlijk niet.....
Elke coureur kan jouw er met sliks afrijden terwijl jij op full wets rijdt.......
Gaat als ik me niet vergis ook om de samenstelling, hoeveelheid silicaat is bepalend voor grip/slijtage
 
Ik zei ook of eigenlijk quotte ik de engineer van bridgestone...ZO GOED ALS GEEN, in een GP race waar het om honderdste zoniet duizendste van seconde gaat , telt dat natuurlijk niet.....
Elke coureur kan jouw er met sliks afrijden terwijl jij op full wets rijdt.......
Gaat als ik me niet vergis ook om de samenstelling, hoeveelheid silicaat is bepalend voor grip/slijtage


Ik zou graag nog even in discussie met jou gaan, maar je begint nu echt onzin uit te kramen :W
 
Een regenband dank zijn grip voor maar een klein deel aan het profiel.
Het meeste effect zit hem het compound dat veel zachter is dan een slick.
 
Pick 'n mix, gewoon wat bij elkaar gooien en kijken of het werkt *O*


016pro krijgt grappig genoeg meestal juist de kritiek dat ie niet weet hoe snel ie op moet zijn...



ja gewoon mixen die handel! pilot power voorop gaat ook prima in combi met de conti achterband! *O*
vind die 016pro tot nu toe een van de betere banden die ik heb gehad qua grip en slijtage en de banden krijgen echt wel op hun flikker schaamranden heb ik niet bij mij slijt het randje van het zij vlak. vroeg me af of het mischien helpt als ik een 190er er om leg? nu rij ik een 180 band achter. iemand een idee :?
 
Als het profiel zo weinig boeit waarom hebben we dan de regel van de minimale profieldiepte? Aan de andere kant, een brommert heeft ook mooie ronde bandjes en daar was de wet de laatste keer dat ik keek zo dat het profiel zichtbaar moet zijn, is dat het niet dan moet hij pas echt vervangen worden.
 
Als het profiel zo weinig boeit waarom hebben we dan de regel van de minimale profieldiepte? Aan de andere kant, een brommert heeft ook mooie ronde bandjes en daar was de wet de laatste keer dat ik keek zo dat het profiel zichtbaar moet zijn, is dat het niet dan moet hij pas echt vervangen worden.
Als je profiel op is is je rubber op.
Een slick heeft ook een paar putjes ter indicatie.
 
Generally rain-oriented street tires have more sipes, and high performance street tires have fewer. Where sport tires may partially overcome this otherwise handicap is the quality of their compounds. Just as in the dry, softer rubber offers better traction than harder compounds.

Hydroplaning is less likely for a motorcycle's rounded tire than a car's
 
Terug
Bovenaan Onderaan