Honda VF 1000 F2 geleider bus monteren ?

KingKerosine

Rookie
5 apr 2013
15
0
Rotterdam
Beste motorrijders

Ik zit met het volgende probleem, ik heb mijn voorvork uit elkaar gehaald en alles vervangen nu wil ik hem weer in elkaar zetten maar dat lukt dus niet.
De geleider bus (de koperen ring met teflon aan de binnen zijde) krijg ik niet meer terug in de poot hij moet eerst strak in de poot gelegd worden voor dat je hem er terug in kan tikken. Maar ik krijg mijn vinger niet tussen de chromen poot en de buitenste poot.
Iemand een tip ?
 
het glijlager blijft een heel klein beetje open staan als deze nog niet gemonteerd zit.
de ring die daar bovenop komt is een gesloten ring.
en de pvc pijp moet dezelfde maat hebben als de gesloten ring.
 
24213890
zo ziet het er bij mij ook uit alleen de bovenste ring staat ook open
 
Ik begrijp het probleem niet? je hebt een geleidebus die is open,daar bovenop komt een grote ring die is inwendig iets groter dan de binnenpoot en uitwendig iets groter dan de bus.
met die ring en een stuk pvc buis die over de binnenpoot past tik je de geleidebus er zo in.
 
Ook de vriezer heb ik geprobeerd maar dat helpt ook niet hij krimpt niet door de teflon blijkt achteraf
voor een slangklem is er geen ruimte kan zelf me pink er niet tussen krijgen kan inderdaad alleen een kabelbinder proberen ga toch even langs de gamma bedankt je hoort nog of het gelukt is
 
Wat ik wel eens probeer is de geleidebus zover mogelijk erin leggen, meestal gaat hij er niet in en blijft het sleufje een stukje open staan. Dan neem ik 2 platte schroevendraaiers waarmee ik heel voorzichtig de geleidebus om de binnenpoot knijp (sleufje gaat dicht) en tegelijk zachtjes naar beneden duw. Als de bus er een stukje inzit de volgende ring erop en dan een PVC buis 50mm, langer dan de binnenpoot. Klosje hout erop en met gepast geweld tikken met een hamer.
Bij alle stappen opletten dat je niets beschadigd, met name de binnenpoot niet want dat schuurt dan binnen de kortste keren je keerring stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan