gelijkstroom of wissel ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis_put

MF'er
9 feb 2009
221
0
zwolle
Ik wil graag xenon maar de gene die het verkoop t of de motor gelijk of wisselstroom heeft

Gaat om een honda cbr 900 rr sc 33 1997
 
Een motor met een accu heeft gelijkstroom.
Als die verkoper dat niet weet zou ik naar iemand gaan die dat kleine beetje kennis in ieder geval wel heeft
 
Ik gok dat hij bedoelt of je een gelijk- of wisselstroom ballast wilt aangezien elke motoraccu alleen gelijkstroom levert naar mijn weten. Een gelijkstroom (DC) ballast is goedkoper, maar ook minder goed. Met een wisselstroom (AC) ballast is de lichtopbrengst van je lampen hoger en wordt de levensduur ervan verlengt. Deze zijn wel iets duurder.
Als je slim bent ga je voor een AC ballast, is die paar euro echt wel waard.
 
Ik gok dat hij bedoelt of je een gelijk- of wisselstroom ballast wilt aangezien elke motoraccu alleen gelijkstroom levert naar mijn weten. Een gelijkstroom (DC) ballast is goedkoper, maar ook minder goed. Met een wisselstroom (AC) ballast is de lichtopbrengst van je lampen hoger en wordt de levensduur ervan verlengt. Deze zijn wel iets duurder.
Als je slim bent ga je voor een AC ballast, is die paar euro echt wel waard.

En waar wil je die AC vandaan halen...
Direct van de dynamo, kan oplopen tot 70-90 volt, hoe wil je dat afregelen?
 
ik heb de set al besteld .ik heb de verkoper gebeld deze vraag vroeg hij omdat hij een keer zoon set aan iemand had verkocht die een scooter had en wist niet of ik een motor of scooter had .
voor motoren heb je een set nodig met gelijkstroom .
 
ik heb de set al besteld .ik heb de verkoper gebeld deze vraag vroeg hij omdat hij een keer zoon set aan iemand had verkocht die een scooter had en wist niet of ik een motor of scooter had .
voor motoren heb je een set nodig met gelijkstroom .


Een scooter heeft ook gelijkstroom dus die verkoper snapt iets niet denk ik.
 
En waar wil je die AC vandaan halen...
Direct van de dynamo, kan oplopen tot 70-90 volt, hoe wil je dat afregelen?

Ooit al eens van een omvormer gehoord? Je kan gewoon AC van DC maken hoor, net zoals het andersom kan. Of dacht jij dat jouw telefoon zomaar opgeladen werd met 230VAC?
 
dc maken van ac is inderdaad triviaal, heb je 4 diodes voor nodig. Ac maken van dc? Da's een heel stuk ingewikkelder.

Spul kun je gewoon overal kopen. Niks ingewikkelds aan.

Maar we dwalen af.

Een verkoper van xenon setjes voor auto en motor vraagt of de motor gelijkstroom of wisselstroom heeft.

Is en blijft een no-no, als je het mij vraagt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan