Honda 4Cil > 3F(ase): E-bike project

dy-hards

MF veteraan
6 feb 2006
1.470
0
Beetje criptische Titel:

LS,

Er is nog geen eigen bibliotheek voor E-bikes.
En daarom maar even onder techniek, het betreft hier dan ook een eigen (om)bouw, met hopenlijk veel techniek.

Een aantal zullen me aanvallen omdat ik een VF'je sloop ;-)
(Ik heb me ook al ff gemeld in het VF4 forum topic.)
Maar de staat van de motor op moment van aankoop was zo ernstig.
En de reden dat ik deze gekocht heb, geeft mij niet veel schuldgevoel te melden dat hij iet weer als V4
op de weg zal komen.
Meteen is dit een leuk bruggetje; de kans dat hij weer op kenteken komt is klein.
Dit mede door de strenge regels van het RDW, en ook niet onbelangrijk mn budget.

De reden van het project: Lekker bezig zijn, en bij slagen de achtelijk hoge brandstof kosten elimineren.
En op mn werk is een voorziening getroffen waar je aan de "groene" paal kunt laden.

Vooralsnog ben ik aan het ontwerpen, en alvast gaandeweg wat aan het sleutelen.

En materialen bij elkaar aan het sprokkelen:
Frame: Check
Accu's: Check (note: zijn test accu's)
E-Motor: Check (note: in ombouw fase maar de basis is er)
Regelaar: Is in ontwerp fase. (eigenbouw)
Remmen: Wordt aan gewerkt.
Aandrijving: Is in ontwerp fase (bij elkaar sprokkelen)

Ik zal "regelmatig" wat foto's posten over progres, maar het zal (mogelijk) een wat langer lopend project worden.
Dit omdat ik afhangkelijk ben welke materialen ik gunstig kan vinden.

Uitdaging in het project is dus low cost HI fun factor.
Ik streef niet naar het snelst weg bij stoplicht, maar wel aankomen op bestemming.
Dus als ik hem op motor kenteken krijg, en door net boven de 80 Km/h over de provinciale weg toch
op mn werk kom...... Dan ben ik tevreden en zal het optimaliseren echt niet stoppen, maar dan trek ik
een bruine pretfles open en zeg ik job well done.
Alles daarboven gaat een 2e open ;-) (maar niet als ik nog moet sturen, kheet wel geen BOB maar'k wil wel thuiskomen)

En lukt het niet, trek ik er zowiezo 1 (per keer ;-)) open en heb ik hoop geleerd en lekker bezig geweest!

Hier ff een picie die ik ook al her en der gepost had maar om deze gaat/ging het:

full


hij is nu al grotendeels ontleed.


Suggesties/tips welkom.

Vast zijn er veel betere manieren dan hoe ik de items aan pak, maar ben nou eemaal eigenwijs
en zal her en der wat tegenstrijdige dingen doen.... (budget is jammergenoeg leading)
 
Ik hoop het.
Zou betekenen dat ik boven de 80 kom :+

Dat had je nooit moeten verwijderen !!!

Dat is de anti diefstal beveiliging, nu gaat je motor in de noodstop als je boven de 80km/u komt. Hij stopt dan loopt met een blokkerend achterwiel vast.
Ik hoop dat je de print nog kan gebruiken, zoniet......





Succes :o
 
ff andere prio's.
kinderkamer werk familie.
ff verminderde energie nu weer focus.
schuur opruimen.

en de fets earen opgeblazen.
er zij P en N fets.
origineel in het plan zaten beide.
Maar nu over/omgebouwd naar N fets.
lijkt beter te gaan.
nu weer de controller op de fiets bouwen.
en testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan