Led verlichting

KevinYamaha

Rookie
5 okt 2012
24
0
Hallo,

Ik had weer eens een leuk idee! Laat ik me verlichting is wat opkrikken met wat LED. Super!

Ja nu is alles binnen en raar is ik kom er niet uit en niks doet het. Ik heb de lampen die ik had ( achterlicht, knipperlichten achter ) zn zelfde lampje voor gekocht maar dan met led, dus ik dacht plug and play, maar nee natuurlijk niet. Dus ik naar de motorzaak voor zn weerstand voor led en heb daar zn led knipperlicht resistor meegekregen. Nou hoe ik hem ook aansluit. Ik krijg er geen licht uit! Enige wat ik heb gehad is een heel zwak lichtje van de LED af die wel op de juiste snelheid knipperde.

Iemand een idee?

Kevin
 
belastingsonafhankelijk relais plaatsen zou kunnen,

indicatielampje RAW's ff lostrekken uit de fitting, dan kun je kijken wat het effect daarvan is.
waarschijnlijk een effect dat het normaal begint te knipperen. :)

Ze knipperen niet te snel, maar helemaal niet. En heb alleen achter vervanger door led.
Dus weet niet wat voor straks doet als ik een onafhankelijke erin leg.
 
Ze knipperen niet te snel, maar helemaal niet. En heb alleen achter vervanger door led.
Dus weet niet wat voor straks doet als ik een onafhankelijke erin leg.

een LED vraagt geen vermogen, gaat niet genoeg stroom door het relais om die te laten knipperen.
belastingsonafhankelijk relais lost dat op.
dat relais plaatsen; heb je gelijk alles opgelost.

en dat indicatielampje ff los trekken, kijken wat ie dan doet.


knippert goed met lampje erin en relais, dan zo laten.
 
Laatst bewerkt:
een LED vraagt geen vermogen, gaat niet genoeg stroom door het relais om die te laten knipperen.
belastingsonafhankelijk relais lost dat op.
dat relais plaatsen; heb je gelijk alles opgelost.

en dat indicatielampje ff los trekken, kijken wat ie dan doet.


knippert goed met lampje erin en relais, dan zo laten.

Dat nog maar eens proberen. Enig idee wat ik kan doen net het achterlicht? Zelfde verhaal. Zelfde soort lamojes maar dan led. Erin draaien en doet die niks. Geen beetje licht ook niet met rem erbij.
 
Dat nog maar eens proberen. Enig idee wat ik kan doen net het achterlicht? Zelfde verhaal. Zelfde soort lamojes maar dan led. Erin draaien en doet die niks. Geen beetje licht ook niet met rem erbij.


vervelende rot lampjes zijn het :+

*verklaring* O-)







misschien zitten ze niet lekker in de fitting, is je lampje toch polariteitgevoelig,
moet er een [vermogen]weerstand parallel overheen,

etc etc etc.




of de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar topic's met LED's,
je zult er een paar honderd vinden. O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
vervelende rot lampjes zijn het :+

*verklaring* O-)







misschien zitten ze niet lekker in de fitting, is je lampje toch polariteitgevoelig,
moet er een [vermogen]weerstand parallel overheen,

etc etc etc.




of de zoekfunctie gebruiken en zoeken naar topic's met LED's,
je zult er een paar honderd vinden. O-) O-)

Deze lampjes kunnen niet verkeerd om zitten want ze kunne maar op 1 manier erin, dus maar weer aanklote met weerstanden..
 
Ja, en die wordt er langzaam ook moe van denk ik Jrn..
Dat is het enige waar ik nog vlug in ben.
Moe worden ;)

Laat me raden, Ts heeft die raw's on line besteld i.p.v. in een motorzaak waar ze hem waarschijnlijk wel verteld zouden hebben dat hij niet alleen de raw's moet vervangen maar ook het knipperrelais en waar hij nog meer rekening mee moest houden.
Maar gelukkig heeft hij nu een paar euro's bespaard en dat maakt alle ellende weer goed ;)
 
Ja, en die wordt er langzaam ook moe van denk ik Jrn..

:9 :Y


het enige waarvoor mensen die aftermarket rotdingen aanschaffen is prijs en levensduur, :')
*kijk mij eens LEdverlichting hebben, nu hoor ik er ook bij*

tuurlijk, ze kosten weinig maar brengen ook [meestal] heel weinig lichtvermogen op, tov de oude lampen. en heel goedkope chinese makelij....

vooral overdags zie je vaak echt niet wie z'n RAW's aan heeft met die lEDjes.
en dan ook nog die geintregeerde achterlichtunits met remlicht/RAW combinatie, die zijn helemaal erg. >> of die supersnel knipperende LEDjes omdat een relais extra aanschaffen teveel werk/te duur is....


en dan nog een keer het gebeun om het allemaal aan de praat te krijgen veelal.... :')

...en ons hier weer met een topic mee gaan vervelen, -O- O-)





*ik heb nog geen koffie op :9 ff wakker worden*
 
Laatst bewerkt:
Test de lampjes eens los op de accu met een stukje draad. Waarschijnlijk moet je de plus en min omdraaien, dus word knippen in je originele bedrading. Het te snel knipperen betekend een weerstand plaatsen die heet word of nog beter een last onafhankelijk relais gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
:9 :Y


het enige waarvoor mensen die aftermarket rotdingen aanschaffen is prijs en levensduur, :')
*kijk mij eens LEdverlichting hebben, nu hoor ik er ook bij*

tuurlijk, ze kosten weinig maar brengen ook [meestal] heel weinig lichtvermogen op, tov de oude lampen. en heel goedkope chinese makelij....

vooral overdags zie je vaak echt niet wie z'n RAW's aan heeft met die lEDjes.
en dan ook nog die geintregeerde achterlichtunits met remlicht/RAW combinatie, die zijn helemaal erg. >> of die supersnel knipperende LEDjes omdat een relais extra aanschaffen teveel werk/te duur is....


en dan nog een keer het gebeun om het allemaal aan de praat te krijgen veelal.... :')

...en ons hier weer met een topic mee gaan vervelen, -O- O-)





*ik heb nog geen koffie op :9 ff wakker worden*

Waren niet echt heel goedkope lampjes. Vandaag komt, als het goed is, het relais binnen. Dan kijkrn we weer verder!
 
Terug
Bovenaan Onderaan