Welke connector en waar te koop

Phaedrus

MF veteraan
29 jun 2009
1.972
338
Na wat gezocht te hebben via google en hier op het forum kom ik toch niet helemaal zeker uit op wat ik moet hebben, vandaar dat ik het maar even vraag want waarschijnlijk zitten er hier wel mensen met meer verstand van zaken dan ik die het zo kunnen benoemen. (zoeken zonder te weten hoe het heet gaat niet zo makkelijk kwam ik achter)

Wat ik wil doen is 2 draadjes aansluiten op deze plug/connector/plasticdingvoorelektrischgebeuren:


ik vermoed dat je er een ander plastic dingetje voor hebt om erin te stoppen, maar welke dit precies is en waar ik die kan vinden zijn mij nog onbekend.

Ook is het wellicht mogelijk om zonder plastic dingetje de snoertjes erop aan te sluiten, de bovenkant ziet er zo uit, dus 2 van die dubbele buisjes dingen:



Wie verbeterd mijn vocabulaire en vertelt mij hoe het heet waar ik naar zoek, en wellicht ook waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt !
 
Na wat gezocht te hebben via google en hier op het forum kom ik toch niet helemaal zeker uit op wat ik moet hebben, vandaar dat ik het maar even vraag want waarschijnlijk zitten er hier wel mensen met meer verstand van zaken dan ik die het zo kunnen benoemen. (zoeken zonder te weten hoe het heet gaat niet zo makkelijk kwam ik achter)

Wat ik wil doen is 2 draadjes aansluiten op deze plug/connector/plasticdingvoorelektrischgebeuren:
[~[url="http://i18.photobucket.com/albums/b135/EraSor/IMAGE_176_zps632129c0.jpg"]afbeelding~][/URL]

ik vermoed dat je er een ander plastic dingetje voor hebt om erin te stoppen, maar welke dit precies is en waar ik die kan vinden zijn mij nog onbekend.

Ook is het wellicht mogelijk om zonder plastic dingetje de snoertjes erop aan te sluiten, de bovenkant ziet er zo uit, dus 2 van die dubbele buisjes dingen:

[~[url="http://i18.photobucket.com/albums/b135/EraSor/IMAGE_179_zps051f9948.jpg"]afbeelding~][/URL]

Wie verbeterd mijn vocabulaire en vertelt mij hoe het heet waar ik naar zoek, en wellicht ook waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt !


Probeer hier eens, je kunt natuurlijk ook een andere stekker verbinding monteren.

230v stekkers Winkel Online - 230v stekkers Aanbod
 
Laatst bewerkt:
Zal allicht daar te vinden zijn maar hoe heet het waar ik naar zoek?
ah al iets gevonden... die metalen dingetjes met 2 rondjes zijn op die site volgens mij kabelschoenen.
 
Laatst bewerkt:
Zal allicht daar te vinden zijn maar hoe heet het waar ik naar zoek?
ah al iets gevonden... die metalen dingetjes met 2 rondjes zijn op die site volgens mij kabelschoenen.


Welke bedoel je ?

Je kunt ook naar een z.g. radiozaak gaan, doe verkopen ook allerlei stekkers om geluidsapparatuur aan te sluiten, heb b.v. op mijn druppellader een microfoon stekker zitten welke ik aansluit op het vrouwtjes deel van de accu.
 
Welke bedoel je ?

Je kunt ook naar een z.g. radiozaak gaan, doe verkopen ook allerlei stekkers om geluidsapparatuur aan te sluiten, heb b.v. op mijn druppellader een microfoon stekker zitten welke ik aansluit op het vrouwtjes deel van de accu.

Bij voorkeur de naam van het plastic ding dat erop zou moeten. weet inmiddels dat het ronde metalen dingetje een schuifstekker is :) maar ook wel kabelschoen genoemd wordt haha

Rick Donkers Auto Electrics

Of zo'n rechte ampstekker erin prikken.

ook goede site, hoewel ik met zoeken naar ampstekker op lampstekkers uitkom die er volgens mij niet inpassen, wel schuifstekkers gevonden die zo te zien in het metaal gaan dus dat zou kunnen ipv het hele plastic ding gewoon alleen die stekkertjes eraan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, draadjes moet je in kabelschoentjes doen.. Maar verschilt per motor welke er gebruikt worden..
Was tijdje terug met achterlicht en knipperlichten bezig, kabelschoentjes pakket gekocht bij de Gamma, maar daar zaten degenen die ik nodig had niet tussen, en zie ze op die website ook niet staan.. Dus kijk even in rest van je motor wat er gebruikt wordt of wat er op de snoertjes zit die je er uit getrokken hebt..
 
Klopt, draadjes moet je in kabelschoentjes doen.. Maar verschilt per motor welke er gebruikt worden..
Was tijdje terug met achterlicht en knipperlichten bezig, kabelschoentjes pakket gekocht bij de Gamma, maar daar zaten degenen die ik nodig had niet tussen, en zie ze op die website ook niet staan.. Dus kijk even in rest van je motor wat er gebruikt wordt of wat er op de snoertjes zit die je er uit getrokken hebt..

goed te weten, extra opletten dus. helaas kan ik niet kijken naar wat ik eruit getrokken heb, want er zat niks in. maar zal het iig allemaal even goed opmeten etc.
 
Klopt, draadjes moet je in kabelschoentjes doen.. Maar verschilt per motor welke er gebruikt worden..
Was tijdje terug met achterlicht en knipperlichten bezig, kabelschoentjes pakket gestolen bij de Gamma, maar daar zaten degenen die ik nodig had niet tussen, en zie ze op die website ook niet staan.. Dus kijk even in rest van je motor wat er gebruikt wordt of wat er op de snoertjes zit die je er uit getrokken hebt..

B|
 
top nu weet ik in ieder geval waar ik naar moet zoeken. Zojuist ook even langs gamma geweest, hebben setjes van 100, waar er dan verschillende inzitten, maar zo te zien niet de juiste maat dus eerst maar even meten om er zeker van te zijn (kwam toevallig toch langs gamma vandaar ;) )

De link van Gassen ziet er inderdaad uit als precies wat ik nodig heb.

edit: alleen beetje jammer van de verzendkosten daar -O- zeker als je alleen dat dingetje van een eurotje nodig hebt. Maar gelukkig bood ebay gratis verzending uit China dus dan maar importeren :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan