yamaha thundercat loopt op 2 a 3 cilinders

mbmike1

Rookie
28 jun 2013
9
0
Rijswijk
ik heb een yamaha thundercat uit 1997.

me yamaha thundercat loopt op 2 a 3 cilinders.
ga even melden wat er allemaal al is gedaan.

kleppen gesteld(5000km geleden), carb schoongemaakt en gesteld(7000km geleden). nieuwe iridium bougie's(300km geleden), bobine gecontroleerd(net).
de motor is goed onderhouden heeft veel bij de dealer zijn beurtjes gehad.

dus mijn vraag was wat zou het nog kunnen zijn

daarnaast nog een vraagje de inlaat rubbers zijn wat oud begint licht in te scheuren, maar nog niet door. al zou ik die willen vervangen moet ik daarna alles weer opnieuw afstellen ??

dus al zou iemand me kunnen helpen zou ik het fijn vinden.

mvg mike
 
Laatst bewerkt:
daarnaast nog een vraagje de inlaat rubbers zijn wat oud begint licht in te schuren, maar nog niet door. al zou ik die willen vervangen moet ik daarna alles weer opnieuw afstellen ??

Zolang de oude rubbers niet lek waren niet. Als ze wel lek waren en je hebt de boel daarop afgesteld dan kan je opnieuw beginnen.

Loopt hij bij alle gas-standen op 2 a 3 pitten? Dan zou de ontsteking mijn eerste verdachte zijn.
 
ik heb een yamaha thundercat uit 1997.

me yamaha thundercat loopt op 2 a 3 cilinders.
ga even melden wat er allemaal al is gedaan.

kleppen gesteld(5000km geleden), carb schoongemaakt en gesteld(7000km geleden). nieuwe iridium bougie's(300km geleden), bobine gecontroleerd(net).
de motor is goed onderhouden heeft veel bij de dealer zijn beurtjes gehad.

dus mijn vraag was wat zou het nog kunnen zijn

daarnaast nog een vraagje de inlaat rubbers zijn wat oud begint licht in te schuren, maar nog niet door. al zou ik die willen vervangen moet ik daarna alles weer opnieuw afstellen ??


dus al zou iemand me kunnen helpen zou ik het fijn vinden.

mvg mike
Waar schuren die langs dan ??
Vonken je bougies wel ?
 
Carbs laten na kijken bij dealer waren schoon.

En hoe kan ik mespannings regelaar checken?

Heel soms heb ik als ik me motor aanzet dat die gaat tikken soort schakelaartje dat op en neer blijft gaan. Kan dat er iets mee te maken hebben
 
Dat tikken is normaal.
Hangt er vanaf hoe lang de motor stilstaat, en hoeveel benzine er al is verdampt :)

Blijft de motor in alle toerentallen hangen op 3 cilinders? Rijdend wel te verstaan.
Boven de 4/5 k wel goed lopen? Dan stationair sproeier nakijken!

Heeeeel kleine kans, maar bij mij gebeurd: zitten alle CO schroeven er nog in? Bij mij was er bij een circuitdag 1 uitgetrild . . . Dan loopt ie onderin ook niet lekker. Bovenin gaat het dan wel.
 
okee top,

de motor had een heel goed stationair toerental, reed makkelijk nergens een probleem mee ging nog makkelijk heel hard en trok nog steeds heerlijk op.

ik ging voor en ander probleempje naar de dealer en die zijn van hij loopt niet lkkr dus na even kijken spoot hij wat water op me uitlaat bochten en op 1 verdampte het water heel langzaam en bij de rest was het gelijk weg dus vandaar het lopen op 3 cilinders. de dealer dacht carbs nou carbs zijn schoon en waren synchroniseert. dus dat was het niet samen met de dealer de bobine's na gelopen dat was het ook niet kleppen waren het ook niet was net gedaan. dus we stonden en beetje voor een raadsel.

voor de rest ja, ik denk dat het te maken heeft met me ontsteking zou dat kunnen??
want mechanisch is die in orde teminste afgesteld.
 
Waarschijnlijk toch carb probleem of ontsteking.

1 cilinder die niet lekker mee doet.
Te weinig of te veel brandstof -> toch carbs verstopt of kromme naald oid waardoor de motor onderin niet goed loopt.
Geen (goede) ontsteking -> bougie stuk of geen goede vonk

Spannignsregelaars of CDI gaan bij thundercats zelden stuk. Ik ben er nog geen tegengekomen.
 
Beginnen bij het begin en eerst eens compressie meten?
Daarna timing van de nokkenassen controleren.
Controleren op vals lucht via de inlaat rubbers.
Heeft de motor een tyd lang stil gestaan?
Keertje nieuwe bougies er in doen want ze gaan wel eens stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan