Benzinepomp loopt onregelmatig

Suzuki 500 dr

Rookie
27 sep 2004
5
0
Groessen
Ik heb een Honda VF1100 V65 waar door de vorige eigenaar door onbekende reden de brandstofpomp is afgehaald (deed wel meer vreemde dingen..) Ik wil deze er weer opzetten omdat je anders zo snel moet tanken.
Ik heb alles aangesloten en getest zonder brandstofleidingen eraan, de pomp loopt en geeft netjes een 'tik' bij de ontsteking van cilinder 1. Volgens mij klopt dat hij bij iedere ontsteking van cilinder 1, een keer pompt.
Sluit ik de brandstofleidingen aan dan loopt de pomp erg onregelmatig en 'tikt' maar af en toe. Klopt dit? Oftewel kan ik gewoon gaan rijden? Of is de brandstofpomp dan kapot, en dat de reden dat hij eraf is gegooid?
 
Zou natuurlijk zomaar kunnen..
Enige manier hoe je goed kan checken of de pomp juist werkt is door middel van een compressie tester.. maarja.. die zijn pakweg 30 / 40 euro...

Wat als je gewoon 12 volt op de pomp zet en de benzine opvangt in bijv. een jerrycan ?
 
De pomp draait totdat je carburateurs gevuld zijn en schakelt hij zichzelf uit, start je de motor en ga je dus brandstof verbruiken zal de pomp weer aanspringen totdat de boel weer gevuld/ op druk is, en dan weer afslaan etc, etc.
waarschijnlijk is er dus niks aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan