Ketting loopt tegen voetsteun

28 jun 2023
63
26
Hallo,

Op mijn fzr600 loopt de ketting tegen de voetsteun, weet iemand hoe je dit kan oplossen? Het gaat om een Yamaha fzr 600. Het lijkt alsof de ketting teveel naar buiten loopt. Ik heb geprobeerd het tandwiel om te draaien maar dat werkt niet.
 

Bijlagen

  • 20240316_102218.mp4
    9,2 MB
Het kan ook zijn dat die voetsteun te ver naar binnen staat. Hoort er misschien nog iets van extra ring achter de bevestiging, zodat het geheel iets verder naar buiten komt.

Een te slappe ketting lijkt me het probleem niet, de speling die je hier ziet hoort een ketting wel te hebben, anders staat die ketting steeds strak bij het inveren van het achterwiel.
 
duidelijk. een 4HJ blok past misschien 1 op 1 in het frame van een 3HE, maar gezien de eerste een 160/60 e de 2de maar een 130/70 achterband heeft, is op zijn minst de positie van het klein tandwiel op de uitgaande as anders.
je gaat veel creativiteit nodig hebben om dat op te lossen.
 
Nieuwe bracket voor de voetsteun laten frezen, eerst even een model maken van karton of triplex. Zorg wel dat de tandwielen goed in lijn staan anders blijf je tandwielen en kettingen kopen.
 
Bedankt voor alle hulp, inderdaad het is een fzr600R blok. Ik had gehoopt dat dit netjes zou passen. Ik heb het voor nu opgelost met een ringetje achter de voetsteun en een langer boutje, dus die staat nu iets verder naar buiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan