Ketting smeren; waarmee smeren jullie de ketting van je motor?

Bedankt voor jullie adviezen! 👍.

Ik heb vandaag onderstaande spray opgehaald bij mijn BMW Motorrad dealer.

Iemand van jullie ervaring met dit product?:
IMG-20240323-WA0001.jpg
 
Bedankt voor jullie adviezen! 👍.

Ik heb vandaag onderstaande spray opgehaald bij mijn BMW Motorrad dealer.

Iemand van jullie ervaring met dit product?:
Bekijk bijlage 1987601
Yes, die heb ik 1 jaar lang gebruikt, dit was bij mij ook het hele flesje.
Was een fijne kettingspray, maar lastig te verkrijgen bij mij in de buurt (alleen Hans van Wijk verkocht het toentertijd). Jammer dat er weinig test mee gedaan zijn, vond hem altijd wel redelijk, maar smeerde mijn ketting ook wel elke 2 tankbeurten, dus 400 km.
 
Yes, die heb ik 1 jaar lang gebruikt, dit was bij mij ook het hele flesje.
Was een fijne kettingspray, maar lastig te verkrijgen bij mij in de buurt (alleen Hans van Wijk verkocht het toentertijd). Jammer dat er weinig test mee gedaan zijn, vond hem altijd wel redelijk, maar smeerde mijn ketting ook wel elke 2 tankbeurten, dus 400 km.
Ah, goed te horen dat je er tevreden mee was / bent.
 
Ah, goed te horen dat je er tevreden mee was / bent.
Enigste waar ik waarde aan zou hechten is als er bijvoorbeeld een review door een motormagazine, Bennets bijvoorbeeld, mee gedaan zou zijn. Dat was voor mij de reden om over te stappen.
Verder vond ik het lastig om te zien wanneer het product niet meer op de ketting zat en aangezien het een olie is, vangt het wat meer viezigheid van de weg.

Maar was er zeker niet ontevreden over.
 
S100, putoline, shc100, plastilube 3, mos3, motorolie, louis eigenmerk, motul, shell grease 5&7, teflon, enz, enz.

Eigenlijk alle olie en vetten wat ik voor handen had toen ik nog 30.000km+ per jaar reed, ik keek altijd wel eerst dat het niet de o-ringen van de ketting niet oploste (data specs) . Nu heb ik putoline, en dat werkt naar behoren.
 
Goedemiddag,

Waarmee smeren jullie de ketting van je motorfiets?

Ikzelf heb een BMW S1000R met de optionele 'M Endurance Chain'. Deze is onderhoudsarm en hoeft minder vaak gesmeerd te worden.

Waarmee smeren jullie je ketting?
ik denk dat je het nu al weet, het maakt geen flikker uit wat je er op spuit smeert iedereen doet wat anders..
 
Terug
Bovenaan Onderaan