Intruder 750 1987 die 4 jaar heeft stil gastaan

ketron1960

Rookie
21 jul 2013
13
0
Hoi

ik heb sinds 4 jaar een Suzuki Intruder die in de USA verbouwd is.
Omdat ik geen rijbewijs had en andere oorzaken heeft hij stil gestaan tot 2 weken geleden.
vorige week nieuwe accu erin en ja hoor even door starten en hij liep .... alleen op 1 cilinder, de andere doet niets.
er komt ook geen benzine of benzine stank uit dus ik denk de caburateur.
wie kan mij hier raad in geven wat ik moet doen, ik heb al nieuwe Bouchies maar moet deze er nog in zetten.
de moet nog meer aan gebeuren bijvoorbeeld de pakking van de schokbreker voor lekt , en de achterrem werkt niet naar behoren maar ik wil eerste hebben dat hij goed loopt en ivm de kosten wil ik zoveel mogelijk ( proberen ) zelf te doen.
 
Hoi inderdaad is het lastig om de carburateur eraf te krijgen, ik ben begonnen met die onder de buddyseat zit ( lijkt mij het lastigste omdat daar ook alle bedrading zit ) en heb nu het vlotterhuis eraf en deze zit vol aanslag.
ik ben uiteindelijk niet naar de motorzaak gereden omdat de cilinder die het slecht deed uiteindelijk bijna niet meer liep ( is ook de cilinder die onder de buddyseat zit ).
wat ook meespeelt is dat als het niet lukt ik altijd nog naar de motorzaak kan gaan en als het lukt ik een hoop geld bespaar, en met alle tips op dit forum gaat het mij wel lukken.
morgen naar de autoshop voor carburateur reiniger en dan verder.
 
Hoi inderdaad is het lastig om de carburateur eraf te krijgen, ik ben begonnen met die onder de buddyseat zit ( lijkt mij het lastigste omdat daar ook alle bedrading zit ) en heb nu het vlotterhuis eraf en deze zit vol aanslag.
ik ben uiteindelijk niet naar de motorzaak gereden omdat de cilinder die het slecht deed uiteindelijk bijna niet meer liep ( is ook de cilinder die onder de buddyseat zit ).
wat ook meespeelt is dat als het niet lukt ik altijd nog naar de motorzaak kan gaan en als het lukt ik een hoop geld bespaar, en met alle tips op dit forum gaat het mij wel lukken.
morgen naar de autoshop voor carburateur reiniger en dan verder.
De carburateur onder de buddyseat?

Als je de carbs goed wilt schoonmaken, moet je ze toch echt van de motor afhalen.

Alles los, per carb bij elkaar houden. Losse onderdeeltjes schoonmaken en de behuizing schoonmaken.
Wat ev vervangen moet worden kun je dan meteen meepakken, en de boel weer i elkaar zetten.

Dan carbs terug op de motor.

Oude benzine uit de tank, in de tank kijken voor aanslag, drab, roest, anders is de boel snel weer vies.
Dito benzinekraantje.
 
Carbs schoonmaken;

Soms is het een klusje van niks. Vlotterbakje er af, oude benzine er uit, beetje doorblazen.
Soms moet het anders. Volledig demonteren, ultrasoon, per stuk spoelen en drogen en de onderdeeltjes weer monteren.

Ik heb je mooi schoon gezien, en bizar aangekoekt.

Oude benzine sowieso uit de tank halen, en even in de tank kijken voor roest en zo.

Er is een how to voor je vorkkeering.

En wat is er met de achterrem.


Ik heb ergens het idee dat jullie elkaar goed kennen van een heeeel ander forum! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan