Intruder 1400 hulp

Dannyveijk

Rookie
12 dec 2023
24
57
Goor twente
Goedendag Ik had me eerder deze week al voorgesteld.
Ik ben sinds gisteren in bezit van een Suzuki intruder 1400 uit 1992.
Vorige eigenaar had 2 jaar ding niet onderhouden.
Motorolie was nog net te bespeuren onderaan de peilstok.
Ik wil hem eens helemaal aanpakken alle vloeistoffen luchtfilter boegie,s oliefilter ect dat spreekt allemaal wel voor zich.
Maar ik heb met rijden in lage toeren dat ie toch goed inhoud qua vermogen in (wat) hogere toeren is het echt een beest. Bij gas los soms wat geplof uit de uitlaat
Is kleppen stellen en carburateurs afstellen voor een leek goed te doen?
Zo ja heeft er iemand een gedetailleerde uitleg van wat nodig en hoe te doen.
En tuurlijk zijn alle tips welkom
Gr Danny
 
Laatst bewerkt:
Heb er net een busje ingegooid ik ben benieuwd zal er morgen eens een stukje op rijden.
Ik heb via internet ook een compleet olie pakket besteld. Motorolie (cardan olie gewoon omdat ie erbij zit) luchtfilter oliefilter boegies.
We hebben er met dit weer tijd zat voor haha.
Mij toch net iets te koud
 
Heb er net een busje ingegooid ik ben benieuwd zal er morgen eens een stukje op rijden.
Ik heb via internet ook een compleet olie pakket besteld. Motorolie (cardan olie gewoon omdat ie erbij zit) luchtfilter oliefilter boegies.
We hebben er met dit weer tijd zat voor haha.
Mij toch net iets te koud
Zo'n reiniger is geen instant probleem oplossen. Duurt misschien wel tankbeurten+2 busjes reiniger.
 
Maar hoelang heeft dat ding stil gestaan?
Als dat meer dan een jaar is zou ik de benzine aftappen en verversen. Grote kans dat hij snel weer oke is. Eventueel met een busje reiniger als Forte
 
Maar hoelang heeft dat ding stil gestaan?
Als dat meer dan een jaar is zou ik de benzine aftappen en verversen. Grote kans dat hij snel weer oke is. Eventueel met een busje reiniger als Forte
Nou ik heb er inmiddels al 1'5 tank mee gereden en bijgevuld met euro 98.
Vandaag heb ik er een busje reiniger ingegooid en dat ga ik denk ik gewoon 2a3 tankbeurten doen kijken of dat werkt. Ik heb ook spullen besteld met oa nieuwe boegie,s en diverse olieën luchtfilter ect.
Ben benieuwd of dit werkt hij rijd niet onmogelijk alleen lage toeren weinig vermogen en het ploffen bij gas loslaten soms (wat ik ergens ook wel gaaf vind ) haha
 
Paar busjes forte plus, ach je kunt het proberen wie weet ? maar beste is de carburateurs ultrasoon laten reinigen.
Meesten hebben niet zo`n apparaat maar Rouvoet motoren in Hilversum doet dat bijvoorbeeld nog.
Eenmaal gedaan en gesynchroniseerd herken je je motor niet meer terug .
 
Ook onderin moet ie vlot weg, vooral zo'n langeslag motor, laat idd je carbs eens reinigen en netjes afstellen.

En heeft ie 2 jaar stilgestaan tap je vlotterbakken eens af en kijk of je daar nog bezinksel inziet.
Lijkt mij n beetje dat je stationair gedeelte niet helemaal fris meer is, stationair sproeier ff reinigen.
Co ook goed laten instellen, bepaald veel je gasreactie.
 
Ook onderin moet ie vlot weg, vooral zo'n langeslag motor, laat idd je carbs eens reinigen en netjes afstellen.

En heeft ie 2 jaar stilgestaan tap je vlotterbakken eens af en kijk of je daar nog bezinksel inziet.
Lijkt mij n beetje dat je stationair gedeelte niet helemaal fris meer is, stationair sproeier ff reinigen.
Co ook goed laten instellen, bepaald veel je gasreactie.
Ja ga ik doen.
Tis even wachten op mijn onderhouds onderdelen dan ga ik hem eerst even een beurt geven. Qua Carb uit elkaar halen heb ik me genoeg over ingelezen dat je dit als leek bij dit model beter niet kan doen.haha
 
Ik heb net mijn luchtfilter open gemaakt hoort hier niet een sponsachtig materiaal voor te zitten ? Zo tref ik hem aan voorzijde idem.
Waarom zou iemand dit eruit halen.
Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn waardoor hij slecht in lage toeren loopt.
Ik heb ook bij het loshalen van de tank de benzine leidingen die helemaal poreus waren maar mee besteld.
 

Bijlagen

  • IMG_20231218_121626.jpg
    IMG_20231218_121626.jpg
    170 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20231218_130448.jpg
    IMG_20231218_130448.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Als er geen filter inzit, en zo lijkt t bij jou daar, krijgt ie teveel lucht en klopt je verhouding lucht /benzine niet meer.

Gauw n filter erin en dan maar hopen dat ze niks gewijzigd hebben aan de sproeier bezetting 🤞
 
Terug
Bovenaan Onderaan