Memjet evo module, ervaringen?

lysander

MF'er
6 dec 2005
242
0
MEMJET EVO ELEKTRONISCHE MODULE wie heeft hier ervaring mee?
full
 
heb er een tijdje een op m'n r1 gehad loopt een stuk soepeler onderin.
hij zet eigenlijk gewoon je mengsel wat rijker, je kan hem zelf ''afstellen'' maar je hebt eigenlijk geen idee wat je doet. :+

(ik heb hem er snel weer afgehaald) :z
 
Hallo

Je ECU werkt met een temp.sensor, buiten kouder/warmer andere mengsel verhouding enz. wat de Memjet doet of eigelijk jij je Ohmse waarde veranderen op je temp sensor. Simpel maar erg doeltreffend en om iedereen maar voor te zijn schade aan je motor is uitgesloten. Heb hem zelf gemaakt, kost je ongeveer 15 euro en je motor loopt heerlijk soepel. Mijn Ducati heeft nog nooit zo soepel gedraaid, ook vanuit lage toeren waar het altijd horten en stoten was.
Naar aanleiding wat jij aan je motor veranderd uitlaat, open luchtfilter etc pas je door een simpele draai aan de knop aan. Wat ik erbij wil vermelden op een rollenbank je Ecu aanpassen is natuurlijk altijd beter maar voor dit geld altijd doen. :] :]
 
waarom heb je het eraf gehaald,toch bang voor schade aan je motor?

Nee bang voor schade zeker niet zoals "Hyperjasper" al zegt schade is uitgesloten, hij blijft binnen de marges van je ecu.
Maar ik vond dat hij juist iets te soepeltjes ging lopen het is natuurlijk al een soepele vier cilinder, voor mij was het niets maar Misschien voor jou wel wat wil je er mee bereiken?
 
Ik ben heel tevreden hoe mijn motor loopt,maar ik kwam dit ding tegen op internet.
Ik wilde weten of het de moeite waard is om het aan te schaffen,en of het echt merkbaar is met rijden.
Nee bang voor schade zeker niet zoals "Hyperjasper" al zegt schade is uitgesloten, hij blijft binnen de marges van je ecu.
Maar ik vond dat hij juist iets te soepeltjes ging lopen het is natuurlijk al een soepele vier cilinder, voor mij was het niets maar Misschien voor jou wel wat wil je er mee bereiken?
 
heb er geen ervaring mee, maar als ik de combinatie italiaanse vlag>>>>electronica zie, dan gaan bij mij de haren al overeind staan....

Italianen mogen van mij ontwerpen, maar moeten het door duitsers of zwitsers laten bouwen
 
ik heb er 1. Je merkt het wel maar je moet er wel een beetje gevoel voor hebben. Hij loopt (na wat spelen)wat soepeler en pakt wat vlotter op. Is wel makkelijker dan een PC. op stand 3,5 staat hij "neutraal" naar boven is rijker, naar beneden is armer.
 
ik weet niet of iemand hier nog wat leest maar goed.

ik heb er een gehad op mijn cbr 1000rr 09.
ervaringen van mij zijn.
1. beter oppakken vermogen lagere toeren. injectie hik was weg.
2. 6 pk winst na testbank
3. zuiniger
4. motorisch minder warm
5. all range vermogen
6. soepeler blok gevoel.

al om al naar mijn idee is het meer dan waard als je niet het maximale uit je fiets wil halen maar gewoon een beetje meer en wat fijnere afstelling dan is dit een ideale optie.
ik rij nu een mv agusta f4r '12 en ben al op zoek om hier ook een memjet te plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan