ervaring met poedercoaten

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.114
10.998
nultwintig
wie heeft er ervaring met het individueel poedercoaten van spaken.

en dan bedoel ik losse spaken.

ik weet dat er trek en druk belasting op komt.

maar blijft het "gewoon" zitten?

spuiten zou idd ook kunnen maar loop je weer het risico op kleurverschil (& kleurverloop na periode)

wie weet wat evt met foto's?
 
met t goede gereedschap kan je dat daar terplaatsen eruit hengsten. En ga ervan uit dat je een coater zoekt in je eigen regio. Daar moet je altijd wel iets voor kunnen vinden wat binnen een kwartier in bereik zit. Dan is ff op en neer rijden om daar de lagers eruit te trekken weinig moeite. Maar je kunt t risico ook nemen he.. Niets moet.. en daarbij een goede coater weet wel wat hij/zei doet.. Viel mij dus nogal dubbel zo hard tegen dat zelfs bij het nadrukkelijk erbij zeggen het daar nog fout ging.. Maar goed. heb daarna nog een coat klus gehad. [waar geen lagers of dat soort dingen in zaten] En die hebben ze me toen wel gratis gecoat.. maar beter voorkomen dan genezen. Als je de pech hebt verneuken ze wel je naven dat je dr daadwerkelijk niets meer mee kunt.
 
met t goede gereedschap kan je dat daar terplaatsen eruit hengsten. En ga ervan uit dat je een coater zoekt in je eigen regio. Daar moet je altijd wel iets voor kunnen vinden wat binnen een kwartier in bereik zit. Dan is ff op en neer rijden om daar de lagers eruit te trekken weinig moeite. Maar je kunt t risico ook nemen he.. Niets moet.. en daarbij een goede coater weet wel wat hij/zei doet.. Viel mij dus nogal dubbel zo hard tegen dat zelfs bij het nadrukkelijk erbij zeggen het daar nog fout ging.. Maar goed. heb daarna nog een coat klus gehad. [waar geen lagers of dat soort dingen in zaten] En die hebben ze me toen wel gratis gecoat.. maar beter voorkomen dan genezen. Als je de pech hebt verneuken ze wel je naven dat je dr daadwerkelijk niets meer mee kunt.
Ik heb 1 x vergeten de lagerschalen van het balhoofd lager eruit te halen, ze hadden het netjes afgedopt.
Na het coaten alsnog die schalen eruit gehaald, helaas ging dit niet geheel zonder slag of stoot aangevuld met wat hitte en laswerk.
Resultaat is een flink stuk coating los en weg.

Ik zou zeggen ga naar een goeie coatert niet diegene die om de hoek zit en alleen maar tuinhekjes voorziet van een mooi kleurtje.
 
owja.. nog een tipje.. Ik weet niet of je enkel de spaken wilt doen of ook de velg en naven.. Ik heb zo eens de velgen en de naven ook gedaan. Met name de Naven... LAAT DIE OUDE LAGERS ERIN!!!! ik had destijds de lagers er dus uitgehaald. alles goed schoon gemaakt.. En bij de coater duidelijk gezegt dop die naven ff af... [Ja dat doen wij altijd] Vervolgens haal ik het zooitje op wil de lagers erin persen en wat denk je.. De lagers vielen er zo in... Kortom.. hun hadden de naven dus nog gestraald... Incl. die lagerpassing... en toen was het.. ja sorry man.. kan gebeuren XD.. Heb ik de naven uiteindelijk naar een dealer hier in de buurt gebracht die heeft ze lichtjes uitgedraaid en daar een passing ring voor gemaakt zodat ik wel de originele lagers weer kan gebruiken.. Kortom wel heel veel gezeik.. Ondanks dat ik t vooraf dus nog duidelijk aankaarte.. Laat de oude lagers dr gewoon in voorkom je een hoop gezeik mee.
dan hebben ze met een veel te grove straalmiddel gestraald, met glasparels ga je niet een lager passing verkloten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan