SV1000 stroom/start probleem....help

Roofgier

Rookie
27 okt 2012
5
0
Hoi forumgenoten,
Hopelijk kunnen jullie mij weer op weg helpen....
Als ik van de Suzuki SV1000s de contactsleutel omdraai, dan hoor ik de benzinepomp draaien en licht het display op...maarrr... Als ik vervolgens start, hoor ik een tik uit het startrelais/hoofdzekeringblokje komen, stroom valt hierna uit. Als ik dan weerde contactsleutel uit/aan omdraai, is er geen stroom meer..... Na een klein half uur wachten is er weer stroom, echter starten geeft weer bovenstaand probleem.
Nu het volgende nagelopen:
- geen zekering door
- accu na volledig opgeladen (12v) teruggevallen naar 10,6 v
- bekend stekkercontactslot probleem is niet aan de orde....stekker in orde

Net even de acculader erop gezet(nadat alles weer uitviel) en contactsleutel omgedraaid, meteen stroom, na starten weer uitgevallen en steekzekering doorgebrand in acculader....

Ik weet nu even niet waar ik het verder moet zoeken, wie kan mij weer op weg helpen :-))

Hoor graag, alvast bedankt!
 
Bedankt voor de eerste hulp..... Accu zojuist weer gemeten, geeft 11,4v... Is dit niet voldoende ?
De accu is een jaar oud..... Zou dit dus echt het geklik en vervolgens geen stroom probleem geven?
Alle klemmen zitten vast, dat is het helaas dus ook niet.

Hoor graag of ik nog ergens anders het probleem kan vinden of dat ik het volledig aan de accu ligt.
Alvast bedankt weer!
 
Bedankt voor de eerste hulp..... Accu zojuist weer gemeten, geeft 11,4v... Is dit niet voldoende ?
De accu is een jaar oud..... Zou dit dus echt het geklik en vervolgens geen stroom probleem geven?
Alle klemmen zitten vast, dat is het helaas dus ook niet.

Hoor graag of ik nog ergens anders het probleem kan vinden of dat ik het volledig aan de accu ligt.
Alvast bedankt weer!


nee. veel te laag,


of inderdaad je klemmen/verbindingen zitten niet [goed] vast, en anders; kijk naar mijn eerdere post. :]
 
Laatst bewerkt:
Thnx, ik ga ermee aan t werk.....

meet eens of ie [flinke] lekstroom heeft door een multimeter tussen de - accuklem en - accupool in serie aan te sluiten, 10A bereik zetten,

bij positief resultaat, zie onder.




dan misschien even de spanningsregelaar loskoppelen van de accu en dan nog eens accu meten,
als die sluiting intern maakt kan die de accu zover belasten dat de spanning op je accu induikt.

dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ola, excuses voor mijn late reactie. Pas gisteravond tijd gehad om een na te lopen.... Bleek idd een kapotte accu... Nieuwe accu en motor aan de praat gekregen. Loopt slecht stationair en stottert tussen 2500 en 5000 tpm....pfffff... Wat nu weer.
Maar..... Laadstroom bij 4000 tpm is 12,98 volt... Volgens mij te weinig ?
Zo ja, dan zal het de spanningsregelaar zijn...gok ik ?
Hoor weer graag van jullie :-)
 
Net geen 13 volt lijkt wat aan de lage kant idd, maar als-ie dit vanaf stationair tot bij hogere toerentallen consequent doet, ook met stroomgebuikers aan (grootlicht inschakelen!) moet ie daar wel mee kunnen overleven.

Let ook goed op alle stekkerverbindingen. Vooral de draden van de dynamo naar de spanningsregelaar en de stekkers die daartussen zitten geven vaak problemen.

Ander punt wat vaak voorkomt: Slechte hoofdstroom (plus) en massa (min) verbindingen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan