cafe racer ( elektriciteit)

BurnOuut

Rookie
29 dec 2012
7
0
zele
hallo

ik heb sins kort mijn aankopen allemaal binnen gekregen voor en mooie cafe racer te bouwen ..
ben dus vorige week begonnen met te demonteren van de YAMAHA XJ750
alles loopt vlot tot nu toe maar ben verschoten van hoeveel bekabeling er is
en eerlijk gezegd daar ben ik niet zo goed in ;(
nu is mijn vraag wand mag je weg laten wat niet wand ik weet dat ik niet alles zomaar er kan afzwieren ..
deze moto heeft ook geen kickstarter ( elektrisch dus )
en heeft 4 cilinders
IK WIL BEHOUDEN
- voorlicht ' achterlicht
- claxon
- starter
- en het gene dat er gewoon op moet blijven

help me AUB ik heb het nodig
 
Tuurlijk.

waar denk je dat die typegoedkeuring voor is dan :?

Maar goed, is niet on topic :)
Nog heel even off topic: typegoedkeuring is om te zorgen dat het ding zoals het door de fabrikant aangeleverd is bij de keuringsinstantie goedgekeurd kan worden. Dan moet je dus redelijk precies aangeven wat er allemaal op zit.

In Duitsland moet je vervolgens elke wijzigingen weer bij je TÜV man aanmelden, Nederland is daar niet zo moeilijk in, je motor (of auto) moet gewoon aan de wegenverkeerswet voldoen.
Dus jij mag een andere maat velgen op je auto of motor monteren, andere banden, andere tandwielen, hardtail van maken etc etc
En je mag ook, als hij voor een bepaalde datum gebouwd is, 1 spiegel en geen knipperlichten hebben ook al zat dat er af fabriek wel op.
 
Neem gewoon de originele kabelboom. Want volgens mij gaat er niet zoveel zijn, dat je zonder meer weg kunt laten. De ouwe cover eraf, mooie rerto nieuwe covertape kopen. De kabelboom los leggen en alles aansluiten. Mooi inpakken en de kabelboom vastleggen. klaar!
 
waar denk je dat die typegoedkeuring voor is dan :?


Zodat ze niet ieder nieuw voertuig individueel hoeven te keuren om er een kenteken voor af te geven.

Deze discussie al vaker gehad.
Zodra een voertuig een kenteken heeft valt deze onder de regeling permanente voertuigeisen:
http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
Is toch duidelijk aangegeven dat knipperlichten pas verplicht zijn bij viertuigen van
na 31 dec 1996.

Je hebt het al vaker gezegd, maar waar precies staat aangegeven dat een voertuig altijd aan de typegoedkeuring moet voldoen?
 
Zodat ze niet ieder nieuw voertuig individueel hoeven te keuren om er een kenteken voor af te geven.

Deze discussie al vaker gehad.
Zodra een voertuig een kenteken heeft valt deze onder de regeling permanente voertuigeisen:
http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
Is toch duidelijk aangegeven dat knipperlichten pas verplicht zijn bij viertuigen van
na 31 dec 1996.

Je hebt het al vaker gezegd, maar waar precies staat aangegeven dat een voertuig altijd aan de typegoedkeuring moet voldoen?

Ik dacht ook altijd dat je je aan de voertuigeisen moet houden, typegoedkeuring is voor toelating. Maar ik heb het nooit zwart op wit gezien.

Maar anders geredeneerd; Als je je altijd aan de typegoedkeuring moet houden, waar zijn dan al die voertuigeisen voor? Hij is toch al typegoedgekeurd? (waarbij de voertuigeisen zijn gecontroleerd.)
 
Zodat ze niet ieder nieuw voertuig individueel hoeven te keuren om er een kenteken voor af te geven.

Deze discussie al vaker gehad.
Zodra een voertuig een kenteken heeft valt deze onder de regeling permanente voertuigeisen:
http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
Is toch duidelijk aangegeven dat knipperlichten pas verplicht zijn bij viertuigen van
na 31 dec 1996.

Je hebt het al vaker gezegd, maar waar precies staat aangegeven dat een voertuig altijd aan de typegoedkeuring moet voldoen?

Ik heb het op meerdere plekken langs zien komen. De precieze nummers van wetten en regelingen weet ik niet van buiten :)
Ook heb ik het aan den lijve ondervonden, op ene RDW keuringslokatie. Natuurlijk met die kanttekening, dat wat een keurmeester zegt, niet 100% waarheid hoeft te zijn.

Daarnaast lees ik je link, en het allereerste punt wat over motorfietsen gaat luidt:

De motorfiets moet:
overeenstemmen met de gegevens
op het kentekenbewijs en in het
kentekenregister van de RDW;

Over mijn motoren staat nogal wat in het register van RDW. Daar zomaar van afwijken mag dus kennelijk niet.
 
Ik heb het op meerdere plekken langs zien komen. De precieze nummers van wetten en regelingen weet ik niet van buiten :)
Ook heb ik het aan den lijve ondervonden, op ene RDW keuringslokatie. Natuurlijk met die kanttekening, dat wat een keurmeester zegt, niet 100% waarheid hoeft te zijn.

Daarnaast lees ik je link, en het allereerste punt wat over motorfietsen gaat luidt:Over mijn motoren staat nogal wat in het register van RDW. Daar zomaar van afwijken mag dus kennelijk niet.
Ik loop een dezer dagen wel even bij mijn collega naar binnen die zich met dat soort dingen bezighoudt, eens kijken of hij iets weet..
 
Tenzij je echt geniaal bent in het vertalen van een 3 dimensionaal ding (kabelboom) naar een 2 dimensionaal plat vlak.

Gelukkig is mijn kabelboom 2-dimensionaal - loopt gewoon van balhoofd tot onder buddyseat - dus kan ik dat geniale 3-d vertalen achterwege laten.
Dat je de lengte van de kabelboom en dus ook de positie van de spijkertjes eventjes bekijkt aan de hand van je motorfiets (voordat je ze in de plank slaat) lijkt mij logisch - niet geniaal.
En bij een minimale kabelboom met kontakt, licht en knippers - waar hebben we het dan eigenlijk over .....
 
Ik heb het op meerdere plekken langs zien komen. De precieze nummers van wetten en regelingen weet ik niet van buiten :)
Ook heb ik het aan den lijve ondervonden, op ene RDW keuringslokatie. Natuurlijk met die kanttekening, dat wat een keurmeester zegt, niet 100% waarheid hoeft te zijn.

Daarnaast lees ik je link, en het allereerste punt wat over motorfietsen gaat luidt:Over mijn motoren staat nogal wat in het register van RDW. Daar zomaar van afwijken mag dus kennelijk niet.

Als we zo gaan lezen ga jij nog een boel verdienen met die apk plicht eerdaags.......
 
Gelukkig is mijn kabelboom 2-dimensionaal - loopt gewoon van balhoofd tot onder buddyseat - dus kan ik dat geniale 3-d vertalen achterwege laten.

Na, er gaan toch ook nog draadjes naar de uiteinden van je stuur toe.

En als je een dubbel-wiegframe hebt, dan moet de draadboom langs de linker of de rechterzijde, en moeten er kabels heen en weer. En dan heb je ook nog op en neer, want sommige onderdelen hangen hoger dan het frame, andere lager. Dus 3 dimensies. :)

Ik geef toe dat een XJ750 geen dubbel wiegframe heeft. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan