Electra voor caferacer BMW R100 '77

rhwarnaar

Rookie
6 feb 2024
8
0
Dag Motorliefhebbers,

Ik ben deze winter druk geweest met het volledig aanpakken van deze BMW R100 uit 1977 en nu komt het aan op de elektra. Iets waar ikzelf niet veel van begrijp maar wel echt goed moet gebeuren, en ik ook graag wil leren. Ik heb een Ricks regulator die gemonteerd moet worden evenals alles aan te sluiten op een M.Unit van motogadget. Is er iemand in de gelegenheid tegen vergoeding te adviseren en helpen met het maken van de kabelboom?

Alle originele kabels zijn nog aanwezig, evenals nieuwe kabels van motogadget. Wil alles aansluiten dmv waterdichte connectors.
IMG_3543.jpeg
IMG_3557.jpegIMG_3555.jpeg
Ik woon in Roosendaal.
 
Ik had voor mijn Guzzi caferacer hetzelfde "probleem". Heb het uit handen geven aan iemand die het voor mij geklaard heeft.
(1 mans motorzaakje in Molenhoek).Hij is ook electro technicus. En met de Motogadget app kun je veel dingen instellen.
 

Bijlagen

  • 1971248-c2722b77620796a087b62929b5607da3.jpg
    1971248-c2722b77620796a087b62929b5607da3.jpg
    528,3 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dit is een regelaar voor 3Fasen generator. Bij BMW wordt het veld van een rotor bekrachtigd door er meer of minder stroom door te sturen.
Hierdoor wordt de spanning geregeld. De regelaar de je nu hebt worden de spoelen kortgesloten.
 
Dit is een regelaar voor 3Fasen generator. Bij BMW wordt het veld van een rotor bekrachtigd door er meer of minder stroom door te sturen.
Hierdoor wordt de spanning geregeld. De regelaar de je nu hebt worden de spoelen kortgesloten.
Dag BMW-er, dit is precies waarom ik hulp vraag. Online zeggen ze wel dat dit perfect combineert met de OEM onderdelen en lithium batterij. Had ik dan een andere Ricks regulator moeten kopen of adviseer je de originele setup te behouden? Deze functioneert nog..
 
Dag BMW-er, dit is precies waarom ik hulp vraag. Online zeggen ze wel dat dit perfect combineert met de OEM onderdelen en lithium batterij. Had ik dan een andere Ricks regulator moeten kopen of adviseer je de originele setup te behouden? Deze functioneert nog..
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-02-04 om 10.40.12.png
    Schermafbeelding 2024-02-04 om 10.40.12.png
    265,6 KB · Weergaven: 0
Dag BMW-er, dit is precies waarom ik hulp vraag. Online zeggen ze wel dat dit perfect combineert met de OEM onderdelen en lithium batterij. Had ik dan een andere Ricks regulator moeten kopen of adviseer je de originele setup te behouden? Deze functioneert nog..
De originele setup houden, of een generator met een permanente magneet kopen.
 
Als je nog een spanningsregelaar nodig hebt. Ik bezit nog een gebruikte. Deze heeft bij mijn 80/7 1979 een halfjaar in gebruik geweest. Ik heb daarvoor een eigen elektroniche gemaakt. Moest wel iets veranderen aan de bedrading bij de spoelen. (stator)
 
Dit is een regelaar voor 3Fasen generator. Bij BMW wordt het veld van een rotor bekrachtigd door er meer of minder stroom door te sturen.
Hierdoor wordt de spanning geregeld. De regelaar de je nu hebt worden de spoelen kortgesloten.
Hey BMW-er, ik snap het wellicht niet zo goed maar ik heb deze regelaar wel specifiek gekocht voor mijn model en bouwjaar. Wat zou ik dan nog moeten veranderen om deze regelaar toch toe te passen?
 

Bijlagen

  • IMG_3572.jpeg
    IMG_3572.jpeg
    333,6 KB · Weergaven: 0
Hey BMW-er, ik snap het wellicht niet zo goed maar ik heb deze regelaar wel specifiek gekocht voor mijn model en bouwjaar. Wat zou ik dan nog moeten veranderen om deze regelaar toch toe te passen?
Als ik het plaatje zo bekijk lijkt het inderdaad een regelaar voor de Bosch generator. Het zou niet mijn keuze geweest zijn, maar plaatje namaken en het moet werken.
 
Maatje van mij heeft een paar jaar met zo'n regelaar ( type rr45) gereden zonder problemen ook niet met de Lipo accu .
Dat die er niet meer mee rij is omdat die nu bezig is met een Injectie blok in zijn Guzzi te bouwen en daar zit zo'n veredelde fietsdynamo op .
Niets mis mee met die gecombineerde regelaar/gelijkrichters zolang je van een als goed bekend merk koopt natuurlijk
 
Ik heb me vergist. Ik dacht dat ik maar 5 draden zag. Maar je hebt er inderdaad 8 nodig. De regelaar die ik bedoelde hebben er maar 5. En die past echt niet. De techniek gaat snel vooruit. Succes met je werkzaamheden ziet er mooi uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan