LeoVince SBK carbon inkorten

Black Crow

Die hard MF'er
17 apr 2012
523
0
Garderen
Beste mede-MF'ers.
Na me een beetje ingelezen te hebben over dempers inkorten hier op het forum ben ik maar begonnen aan mijn eigen demper. Het is een LeoVince SBK (carbon) die onder mijn CBR600F4 zit.

Na de popnagels uitgeboord te hebben en de RVS ring aan de zijde van de uitlaatbochten eraf gehaald te hebben stuit ik op het volgende. Ik zie dat de uiteinde van de carbonnen huls verloopt, dus een grotere diameter heeft (zover dat kan met een ovaal). Kan iemand mij vertellen of ik de demper wel kan inkorten of dat het niet zo makkelijk gaat als de bedoeling moet zijn?

Ik krijg het RVS-deel ook niet door te trekken met beide handen uit het carbon.

Hieronder een foto ter verduidelijking


 
Ik heb de andere kant niet los gehaald, maar had ook het idee dat dat misschien moet. Als je de pijp er aan de andere kant uit trekt kun je hem dan aan de kant op de foto ook loshalen?
 
Conclusie: Dan is deze demper niet in te korten. Carbon heeft zoals je misschien weet weinig rek in zich. Ofwel de end-cap in een buis proberen te stoppen die niet ruim genoeg is lukt niet zonder grove schade.

Oke dankje, ik moet het helaas wel proberen omdat de uitgeboorde popnagels er in liggen, en achter de geperforeerde buis dus die moeten er uit. Dan moet ik het RVS misschien aanpassen..
 
Ff inhaken:

Ik ben benieuwd of de demper uit elkaar wil als je de popnagels aan de andere kant uitboort.

Ik heb dezelfde demper en wil de huls voorzien van een laag blanke lak ;)
 
Rechts- of linksom gaan al dit soort dempers open. Zo niet wat gepast geweld gebruiken. Er wil wel eens een rupsje kit tussen de Carbon huls en RVS endcap zitten. Dit vermoeilijkt het openen.

Succes!
 
Bedankt voor de reacties!
Ik ben er ook niet bang voor dat hij niet uit elkaar gaat. Maar weet nu dus zeker dat het moet kunnen. Er zit/zat idd kit tussen, dat heb ik aardig weg kunnen piellen met een mesje. Ik ga zo maar eens de andere kant uitboren en de RVS delen eruit halen. Dan denk ik maar eens op hoop van zegen het carbon en binnenpijp inkorten en hopen dat het nog past. Anders moet ik wat aan de achterkant verbouwen.

Hier nog een foto van het geheel:

 
Ja ik had een super poptang, een Gesipa NT X. Zit toch tegen de 100 euro aan. Breekt gewoon de hele achterkant eruit met het poppen van RVS nagels. Waren ook wel super popnagels die heel mooi afbraken maar heeft wel een tang gekost. Heb nu 2 nieuwe Holex tangen besteld dus kan morgen of overmorgen weer verder.
 
ik had de zelfde demper ( wilde hem ook inkorten ) maar werd me afgeraden door de opstaande rand waar de ringen met popnagels op inzitten . aangezien die alleen aan het begin en einde zitten.dus gaat die lekken
carbon rekt niet echt uit zo als eerder is gezegt dus word opvullen met iets
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan