ratel moto guzzi

Mr. Sik

MF veteraan
16 jan 2008
1.257
0
Schiedam
Goedendag,

zojuist reed ik, met mijn v50 nato zo hard als ie kon op de rijksweg (zo'n 125 km/h) naar huis. (en ja ik weet dat ie daar niet echt op gemaakt is) Opeens begon de motor in te hopuden en een soort rauw ratelend geluid te maken alsof de uitlaatpakking lek was of de cilinder begon te rammelen/los zat.
Gelukkig kon ik direct het pompstation oprijden. Meteen zag ik dat er rerdelijk wat olienevel aan de linkerkant van het blok zat. Olie gepeild, veel te weinig, heb er een liter bij moeten gooien terwijl ik het peil niet al te lanmg geleden nog na had gekeken. Motor weer gestart en na iets lastiger starten dan normaal liep ie weer als vanouds. Totdat je gas begint te geven, rond 4000 toeren hoor je de rammel weer. Ook brand het olielampje bij stationair draaien samen met het accu lampje (dit brande altijd al tijdens stationair draaien) deze gaan tegelijkertijd uit bij een heel klein beetje gas geven.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

groet niels
 
Niels,

Ik heb overigens nog een goede gebruikte krukas liggen van mijn V50 Monza die binnenkort vrijkomt (de krukas dan). De krukas is bij TLM een tijdje geleden nagekeken en goed bevonden voor verder gebruik. Het probleem zijn echter de lagerschalen die bijna niet meer te verkrijgen zijn of je betaalt je er scheel aan. Ik heb alle oude lagerschalen nog die aardig goed zijn incl. de drijfstangen e.d. Stuur anders maar even een p.m. met je e-mailadres zodat ik binnenkort wat foto's kan doorsturen.
Geef dan ook gelijk even je bloknummer door inclusief de twee letters voor het nummer, want dan kan ik even kijken of mijn krukas in jouw blok kan passen. Daar zitten namelijk ook nog verschillen in.

Gr. Mjingen
 
Bericht terug van het machinebedrijfje:
Slijpen is wel mogelijk maar ze kunnen geen geschikte lagers vinden, iemand hier nog ideeën?
Wel werd opgemerkt dat het feit dat guzzi zelf geen overmaatse lagers levert de kans groter is dat de harde laag op de krukas heel dun is en daar dus snel doorheen gegaan zal worden.
 
Bedankt voor de tip! Ik heb toevallig biggelaar vandaag ook een mailtje gestuurd met het verhaal, die kunnen ook opspuiten. Als het daar niet kan of te duur is ga ik het bij ravemo proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan