De MotorKoning
Rookie
Geachte beunhazen en sleutelaars,
Na 2 jaar stilstand, staat mijn sv650s weer op de paddockstand. Laatste rit eindigde, naar wat het leek, lopend op één cilinder en 25% choke.
Op de snelweg liep hij volgas opeens maar 110, toen 100, 90, 80, koppeling in en hij sloeg af. Na afkoelen kon ik dus op de choke 1000m verder rijden op 1 cilinder, pitstop bij Goedhart voor snel advies. Moeizaam gestart en op beroerd lopende 1 cilinder met ratel naar huis, 4km binnendoor. Kans is aanwezig dat hij veel te weinig olie had door verhoogd vebruik, maar het lampje stond niet aan.
Nu 2 jaar verder loopt hij eigenlijk prima, maar met een duidelijke ratel. Ik heb de nokkenas kettingspanner opnieuw ingesteld en gemonteerd, om te kijken of dit het probleem tijdelijk verhelpt. Wat overigens een drama klus is.
Ratel blijft en klinkt als op filmpje. Wat zal het zijn? Klinkt mij als de ketting of is dit een klep, zuigerveer, krukas?
Motor heeft 80.000km gelopen en verbuikt olie. Uiterlijk is nog oké. Ik wil er liefst weinig (lees: niets) aan uitgeven. Altijd een beroerde starter geweest, carbs moeten waarschijnlijk schoongemaakt. Schijven zijn versleten voorbij spec, maar ik heb nieuwere liggen en banden zou ik verwisselen.
Ik zie dit als een lol project. Als hij loopt, wordt het misschien een speelfiets of gaat ie weg. Als iemand interesse heeft, be my guest.
Na 2 jaar stilstand, staat mijn sv650s weer op de paddockstand. Laatste rit eindigde, naar wat het leek, lopend op één cilinder en 25% choke.
Op de snelweg liep hij volgas opeens maar 110, toen 100, 90, 80, koppeling in en hij sloeg af. Na afkoelen kon ik dus op de choke 1000m verder rijden op 1 cilinder, pitstop bij Goedhart voor snel advies. Moeizaam gestart en op beroerd lopende 1 cilinder met ratel naar huis, 4km binnendoor. Kans is aanwezig dat hij veel te weinig olie had door verhoogd vebruik, maar het lampje stond niet aan.
Nu 2 jaar verder loopt hij eigenlijk prima, maar met een duidelijke ratel. Ik heb de nokkenas kettingspanner opnieuw ingesteld en gemonteerd, om te kijken of dit het probleem tijdelijk verhelpt. Wat overigens een drama klus is.
Ratel blijft en klinkt als op filmpje. Wat zal het zijn? Klinkt mij als de ketting of is dit een klep, zuigerveer, krukas?
Motor heeft 80.000km gelopen en verbuikt olie. Uiterlijk is nog oké. Ik wil er liefst weinig (lees: niets) aan uitgeven. Altijd een beroerde starter geweest, carbs moeten waarschijnlijk schoongemaakt. Schijven zijn versleten voorbij spec, maar ik heb nieuwere liggen en banden zou ik verwisselen.
Ik zie dit als een lol project. Als hij loopt, wordt het misschien een speelfiets of gaat ie weg. Als iemand interesse heeft, be my guest.