VFR750 zadel zit vast

Boesjhoar

Rookie
29 jul 2010
16
0
Venlo
Hallo allen.
Ik mag mij vanaf vandaag trotse eigenaar noemen van een VFR750 uit 1993. Een mooie machine waar weinig op aan is te merken. Er is een klein puntje. Het zadel wil er niet af. Ik weet dat je dat de contactsleutel moet opendraaien, maar ik krijg de sleutel niet volledig (kwartslag) rond gedraaid. Het hoekvormige lipje en het oog komen beiden wel een stuk naar beneden. Maar hoe hard ik eraan trek, er komt geen beweging in het zadel. Verder heb ik het zadel een beetje opgetild en gezien dat er een stalen kabel aan de zadelbevestiging zit, net als bij een auto kofferbak. Deze staat gespannen en kan hieruit opmaken dat de kabel niet kapot is. De vorige eigenaar heeft het zadel ook niet open kunnen maken en heeft geen idee wanneer het zadel voor het laatst open was.
Heeft er iemand tips wat ik kan doen om het zadel los te krijgen? anders kom ik ook niet bij de accu en de koelvloeistof e.d.
Alvast bedankt! *O*
 
Sleutel draaien lipje naar onderen trekken en dan de buddy aan de achterzijde omhoog/naar achteren trekken.
Kvs vaatje zit achter de rechter zijkuip.
 
Laatst bewerkt:
uhm... wellicht dat de kabel niet voldoende strak meer staat?

Met behulp ve schroevendraaier het kabeltje wat extra spannen terwijl je het handeltje bij de sleutel naar beneden trekt?
 
Andere sleutel proberen, sleutel heen en weer bewegen, kruipolie inspuiten.
De sleutel gaat normaal gesproken nog geen 180 gr rond.
 
Laatst bewerkt:
Soms helpt duwen op het zadel. Dan zit er minder kracht op de vergrendeling, sleutel draait wat makkelijker, trekt vergrendeling open en je kunt het zadel optillen. Met nadruk op 'soms'....
 
Ik ben een weekend in Berlijn geweest, waardoor dit een beetje vertraging heeft opgelopen. maar heb nog wat gesleuteld. Ik heb het zadel losgekregen. Ik heb een stalen haakje gepakt en daarmee de kabel van de zadelbevestiging losgetrokken. Het bleek dat de mantel van de kabel door een schroef was platgedrukt en de kabel hierin klemde. Alles werkt weer naar behoren. Eind goed al goed! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan