Zadel bekleding herstellen?

tribute

MF veteraan
Donateur
7 sep 2008
1.225
622
enschede
Op de sportmotoren uit de jaren 90 zit vaak zo'n "billen kussentje".
Ik heb het kussentje van de ZXR750 RR op mijn fiets maar die is lelijk. Nieuw niet meer te krijgen, en gebruikt niet te vinden.
Zijn er manieren om dit weer netjes te krijgen? Wellicht iets van een soort kunststof of plastic uit een spuitbusje?
Heeft iemand hier ervaring met het herstellen van dit soort kussentjes?
 

Bijlagen

  • 1699712328513582366687766433347.jpg
    1699712328513582366687766433347.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 1
Als het hetzelfde schuim is als bijvoorbeeld op autosturen zit dan wordt naar mijn beste weten er expanderende schuim in een verwarmde mal gespoten, door de warmte ontstaat het velletje ipv dat er een standaard schuim ontstaat, misschien dat als je een mal maakt in aluminium, dat verwarmd, een scheutje van het goede twee componenten schuim er in en dan afsluiten en laten curen.

Youtube kan je tegenwoordig bijna alles leren dus misschien wordt het al eens ergens uitgelegd.

db
 
Plastidip mss..,🤔
Zoiets zat ik dus ook aan te denken, maar zal waarschijnlijk niet slijtvast genoeg zijn.
Als bekleden geen optie is, een iets ander uitziend nagemaakt schuimpje niet en je het origineel wilt houden, blijven er weinig andere opties over en is het gewoon een kwestie van de beurs trekken en kopen van het te duur bevonden originele onderdeel. :')
....dus dat zijn de 3 opties, iets anders is dus niet mogelijk?
De vraag was of iemand ervaring heeft met het herstellen van dit soort kussentjes.
Als het hetzelfde schuim is als bijvoorbeeld op autosturen zit dan wordt naar mijn beste weten er expanderende schuim in een verwarmde mal gespoten, door de warmte ontstaat het velletje ipv dat er een standaard schuim ontstaat, misschien dat als je een mal maakt in aluminium, dat verwarmd, een scheutje van het goede twee componenten schuim er in en dan afsluiten en laten curen.

Youtube kan je tegenwoordig bijna alles leren dus misschien wordt het al eens ergens uitgelegd.

db
Gisteravond verschillende filmpjes bekeken. Bij autosturen is er best wel een mooi resultaat te behalen door het te verwarmen en een soort gelijke nerf er weer in te drukken. Maar volgens mij zijn die sturen van een harder materiaal gemaakt.
 
Alleen als je pakketje eruit gepikt wordt, er zijn ook trucjes om dit te omzeilen.
iets van garantielevering of testparts oid.
Jaren geleden iets over gelezen, weet het dus niet exact meer, google maar even.
Jaren geleden ....
De Chinezen zetten vroeger ook op elk pakje "gift",maar dat werkt al lang niet meer.
Dat zijn containers vol,denk je dat het idioten zijn bij de douane?
En bedrijven zijn strafbaar als ze dat doen,dus een fatsoenlijk bedrijf werkt daar in geen geval aan mee.
 
Uit Japan:daar gaat nog een flink bedrag aan verzendkosten,BTW en invoertax bovenop komen.
Geen invoerheffingen, wel verzendkosten, BTW en mogelijk inklaringskosten. Inklaringskosten kunnen door de verzender geregeld worden, bijv. amazon.com biedt dit aan. Ik ken er echter niet veel die dat kunnen.

invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.

bron: BD
 
Account aangemaakt om te kijken hoeveel het kost incl. verzending.
€148,- ...maar dan kan de douane nog moeilijk gaan doen...

Gaan we nog even niet doen... De winter is nog lang.

Zou ik een originele M hebben, dan was het een ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan