Gescheurd kappen herstellen

^DMP

MF'er
11 nov 2022
85
26
Tilburg
Laatst ben ik in een bocht door een tegenligger afgesneden. Ik ben toen van mij motor af getikt. Zelf gelukkig niks maar wel schade aan mijn motor (zie foto). Volgens de verzekering is het 50/50 schuld. Nu moet ik de schade zelf betalen als ik dit wil laten herstellen.

Mijn vraag is nu welke opties heb ik nu om dit te herstellen??
 

Bijlagen

  • IMG_0390.jpeg
    IMG_0390.jpeg
    160 KB · Weergaven: 181
  • IMG_0385.jpeg
    IMG_0385.jpeg
    209,5 KB · Weergaven: 180
Zo als ergens in het topic vermeldt, kun je ook met aceton werken.

Grtz,
Cees
Thinner werkt ook.

Nadeel van aceton en thinner is dat het echt wel even duurt voor die zooi er uit gedampt is. Zeker als je er nog iets van lak op wil spuiten, dat blijft niet zitten. Abs smelten met een flinke soldeerbout werkt het beste als je het goedkoop wil doen. Mag er heel grof op, daarna kan je het gladschuren. Kunststofprimer erover, grondverf en dan aflakken. En nee.....dan ziet het er niet nieuw uit maar, redelijk toonbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Thinner werkt ook.

Nadeel van aceton en thinner is dat het echt wel even duurt voor die zooi er uit gedampt is. Zeker als je er nog iets van lak op wil spuiten, dat blijft niet zitten. Abs smelten met een flinke soldeerbout werkt het beste als je het goedkoop wil doen. Mag er heel grof op, daarna kan je het gladschuren. Kunststofprimer erover, grondverf en dan aflakken. En nee.....dan ziet het er niet nieuw uit maar, redelijk toonbaar.
Als je het doet zoals het moet zie je daar helemaal niets van,en scheurt het ook niet terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Als je het doet zoals het moet zie je daar helemaal niets van,en scheurt het ook niet terug.

Ik heb het ook niet over terugscheuren. Ik weet uit eigen ervaring dat dat gewoon goed werkt. Alleen dat voorbewerken en spuiten......daarvan weet ik uit eigen ervaring dat "ik" daar niet goed genoeg voor ben. Anderen waarschijnlijk wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Ik heb heel mijn leven gescheurde kuipen gelast met een soldeerbout en stukjes plastic van kuipen. Gaat perfect, zit muurvast en na zorgvuldig afwerken volkomen onzichtbaar.

MEK, thinner, aceton, Lego blokjes, roerstaafjes, alles geprobeerd, allemaal kut.

Dat doe ik tegenwoordig dus ook. Als het een scheur is dan wil ik er nog wel eens een paar nietjes in smelten en dan gaat er weer abs overheen. Dan glad scheuren en dan zie je er niets meer van. Alleen ik kan gewoon niet netjes spuiten dus dat zie je bij mij wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Terug
Bovenaan Onderaan