Mat zwarte lak herstellen

Jecopz

Rookie
10 apr 2023
29
11
Didam
Hallo,

Heb een Suzuki GSR750 abs uit 2013. kleur mat zwart en grijs.
Nu heb ik op de tank vrije diepe krassen .
Niet met een natte vinger weg te krijgen zeg maar.

Hebben hier mensen ervaring met herstel van dit soort krassen op mat zwarte lak ?
Een tankpad is een optie echter herstel ik het liever.

Foto's van de krassen zijn met en zonder flits.
Inclusief een totaal plaatje ( uitlaat is in bestelling )
 

Bijlagen

  • 20230608_162512.jpg
    20230608_162512.jpg
    149,9 KB · Weergaven: 81
  • 20230608_162534.jpg
    20230608_162534.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 80
  • 20230606_190904.jpg
    20230606_190904.jpg
    258,3 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
Het lijkt op de foto door de lak heen , dan zit er niet veel anders op dan spuiten.
Als die niet door de lak heen is dan kan je hem nog aardig wegkrijgen door hem even met nat 1000 te schuren , daarna snel overstappen op 1500/2000 , Medium cut poets middel en afpoetsen.
Om het zo klein mogelijk te houden heb je van die kleine poetspads op de boor machine.
Je kunt het schuren ook weg laten , dat ook een gevaar opleveren en dan met grof Cut poets/ Medium cut poets / afpoesten.
Weg zullen ze niet gaan denk ik maar het irritatie level zal minder worden als je er langs loopt.

Zoiets:
Menzerna Polijstmiddel Set 250ml

https://www.amazon.nl/Polijstpads-L...cphy=9063879&hvtargid=pla-1033640800702&psc=1
 
Het klopt inderdaad dat het er doorheen is .

Dan zal spuiten toch de enige oplossing zijn.
Heeft iemand ervaring qua kosten met alleen het spuiten van een tank ?
 
Dat is dus ook de overweging op het moment.
Tankpad of herstel.
Had zelf alleen geen idee qua mogelijkheden en kosten m.b.t. herstel vandaar de vraag.

Daarbij zie ik geen model specifieke en/of universele zij tankpads waarvan ik denk dat smoelt er wel lekker bij en dekt het af in zwart of carbon .

Maar wellicht dat ik te moeilijk zoek.
 
Wil je het snel verhelpen of wil je het professioneel herstellen ?
Met een permanent marker VILTSTIFT bijwerken geeft uitstekende resultaten en is zeer snel gedaan. Valt het resultaat tegen dan is er nog niets aan de hand en kun je het altijd nog overspuiten of (laten)wrappen of camoufleren met tankpads.
 
Haha nee hoor schaam me er niet voor .

Maar moet toegeven dat ik op een zwarte motor deze unit van een standaard einddemper met het geluid van een veredelde kantmaaier niet de beleving vind geven die ik zoek :+

Heb een SC project conical carbon besteld .
Die vind ik naast een Yoshimura toch het mooiste qua looks en sound.
 
Ik heb succes gehad door matzwarte delen (Honda NH-105) te drybrushen met matzwarte modelbouwverf (emailleverf van Revell). Je brengt met drybrushen niet echt een "verflaag" aan maar gaat met héél weinig verf met een penseeltje aanbrengen en direct flink uitsmeren zodat het direct "droog" uitziet. Je laat echt een minimaal stukje pigment aan het materiaal verkleven en dit gaat vaak heel netjes op met de omliggende laklaag.

In jouw geval zou ik proberen om wel een lakstift of spuitbut van de originele kleur te ritselen.
 
Wil je het snel verhelpen of wil je het professioneel herstellen ?
Met een permanent marker VILTSTIFT bijwerken geeft uitstekende resultaten en is zeer snel gedaan. Valt het resultaat tegen dan is er nog niets aan de hand en kun je het altijd nog overspuiten of (laten)wrappen of camoufleren met tankpads.
Dat heb ik al geprobeerd op een niet opzichtig oppervlak.
echter op de mat zwarte lak valt de viltstift kleur toch op Helaas.
Ook met wat na poetsen .
 
Dat heb ik al geprobeerd op een niet opzichtig oppervlak.
echter op de mat zwarte lak valt de viltstift kleur toch op Helaas.
Ook met wat na poetsen .
Het zijn ook wel vlakken waar alleen een degelijke reparatie zin heeft.
Niet goed hechtend materiaal zoals plastidip en minder goede verfsoorten kras ge er zelf weer snel vanaf
Mijn 2023 Yamaha heeft op die plekken ook al belachelijk veel krassen van mijn motorpak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan