Suzuki vs750 1991 storing

R0tterdam

Die hard MF'er
16 nov 2013
715
1
Rotterdam
Sorry als ik mijn topic verkeerd plaats maar dit is mijn 1e keer op een forum en heb dus geen ervaring met dit.

Ik heb een vraagje.

Een maandje geleden heb ik een suzuki intruder 750 uit 1991 over genomen.
Alleen deze houdt een beetje in als je laag in de toeren rijd.
Vooral bij koude motor.
Lijkt net of de achterste cilinder niet mee doet op zo'n moment.
Ploft dan ook uit de uitlaat (links), houdt in en zodra hij weer gaat dan gaat hij ook goed.
Maar kom niet laag in de toeren, want dan gebeurt het opnieuw (vooral met koude motor, warm is het zo goed als weg).

Bougies vervangen en vandaag synchroon laten afstellen.
Ook heb ik al 2 flesjes brandstof systeem reiniger toegevoegd.
Volgens de testbank loopt alles netjes en is de compressie en het vermogen goed en nu dus ook alles goed afgesteld enz.
De bougie was wel wat wit van de achterste cilinder en dus loopt hij wat arm.
Dit is vandaag ook afgesteld neem ik aan bij het synchroon stellen?
Echter, toen ik van de snelweg af kwam en dus rustiger reed en lager in de toeren kwam merkte ik weer geplof op........

Nu las ik dingen op internet over valse lucht, accu polen, carbs reinigen en nog veel meer van dit soort dingen, maar dit zijn toch problemen die altijd zijn?
Bij mij is het hoofdzakelijk bij koude motor en laag in de toeren.
Zegt iemand dit iets toevallig?
Bedankt alvast!!
 
dat geplof komt meestal omdat het mengsel erg arm is.
het inhouden komt ook door dat arme mengsel.
draai de mengselschroeven verder open om bij stationair en hele lage toerentallen een iets rijker mengsel te krijgen.
is dit niet voldoende, zet dan de gasnaald wat hoger.
 
Als automonteur zijnde moet die suzuki toch echt geen probleem zijn, desnoods op zoek naar een (Digitale)wphb en even rustig doorlezen.
Carbs volledig demonteren (delen apart houden) en ergens ultrasoon laten reinigen, dan heb je al flink wat geld bespaart.
 
Laatst bewerkt:
Het is ongeveer 15 jaar geleden dat ik heb gesleuteld.
Dus carburateurtjes en blokjes e.d. Laat ik liever met rust.
Een remmetje of iets wil ik wel uit elkaar halen maar motorisch liever niet ;-)
Alleen de hoofdprijs betalen zie ik ook niet zitten omdat ik weet dat het in uiterste nood ook zelf te doen is hahaha.
 
Ultrasonen in Den Haag kost 25 euro per carburateur.
Je moet um er dan wel zelf afhalen en weer op zetten.
Voor het adres moet ik even nazoeken, een kennis heeft het daar net voor zijn 1400 laten doen.
 
Carbs er af halen is een eenvoudig werkje, meestal zit de vlotter vast of de hoofd en stat. sproeier verstopt.Het is een simpele carburateur met maar een paar sproeiers die je moet doorprikken. De vs carbs zitten wel op een onmogelijke plaats en je hebt japanse vingertjes nodig om er aan te werken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan