Honda CR250 - Krukas keerring

BarryK

Rookie
20 nov 2013
5
0
Vlissingen
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum, hoop dat jullie me misschien wat advies kunnen geven.


Tijd geleden heb ik een CR250 1996 SM gekocht.

Ben momenteel alle keerringen aan het vervangen, opzich simpel werk maar ik duid op het volgende:

De krukas keerring aan de koppeling kant, heb te snel, zonder te kijken hoe ver die keerring er precies in zat, hem er uit gehaald..

Nu ben ik de nieuwe keerring aan het monteren, alleen heb ik grote twijfels of die er wel ver genoeg of niet te-ver er in zit..

ik heb begrepen als die er te ver in zit je kans hebt dat het lager niet genoeg smering krijgt, en als die er niet genoeg in zit de kans is dat die er uit loopt.


Heeft iemand misschien enig idee hoe die gemonteerd moet zitten ?

Hier foto's van hoe die er nu in zit:

krukaskeerring3.jpeg


krukaskerrring2.jpeg


krukaskeerring1.jpeg


Alvast bedankt !

gr Barry.
 
Olie komt niet van de keeringkant het lager in en neem aan dat het volledig onder de olie staat, dus ik zou me daar niet zo snel druk om maken.

Als je de keering nu weer verwijderd kan hij nog wel eens beschadigt raken, maar kan je wel eventueel het loopspoor van de oude positie zien (of heb je die opgeknapt?).

Vind de stoflip wel akelig dicht bij het einde van de as zitten.
Maar om juiste feedback daarop te krijgen komt er hopelijk nog iemand langs met een zelfde motor op dit forum.
 
Het ziet er naar uit dat hij iets dieper moet.
Ik zou hem er met een grote dop iets verder proberen in te tikken.
Te ver kan niet, hij moet volgens mij tegen de buitenschaal van het lager zitten.
Als dat niet zo is dan zal er wel een rand in zitten war hij tegen komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan