Simpel: Prop in de band schieten - ja/nee

Xperimental

MF'er
23 mei 2005
83
0
Eindhoven
Hola,

Afgelopen wekend kwam ik na een tochtje erachter dat er een spijker/nagel in achterband van mij suzuki GSX-R600 zat. Ik heb het erin laten zitten, maar hij loopt niet
Afgelopen seizoen heb ik er nog een nieuwe band op laten zetten. Ik had vandaag contact met mijn dealer en dit werd mij verteld:
"Officieel gesproken mag je niet met prop in de band rijden, maar ze kunnen het wel doen"

Ik ga met hemelvaart weer naar de Ardennen, dus dan moet alles in orde zijn.

Heeft er iemand ervaring met het rijden met een prop, of is dat geen mogelijkheid?
(of is dat ook afhankelijk van de type band?)

wederom bedankt!
 
Ik werk in de garagewereld en zie regelmatig het tegenovergestelde, je verhaal gaat tegenwoordig zeker niet meer op.

Olie in automotoren wordt nu veel meer belast dan pakweg 20 jaar geleden, vooral door vervuiling. De terugvoer van hete uitlaatgassen in de verbrandingskamers door het EGR systeem, zorgt er vooral bij rustige bestuurders voor dat de olie veel te snel verschraald en vervuild raakt.
Er zal nl altijd een beetje mengsel langs de zuigerveren lekken, wat vooral bij diesels die weinig belast worden nogal eens voor ernstige inwendige vervuiling zorgt. Dit omdat het mengsel dankzij het EGR systeem veel assen en roet bevat, ook hiervan gaan er microscopische kleine deeltjes mee langs de zuigerveren waardoor ze in de olie terecht komen en zo de kwaliteit van de olie aantasten.


Hmm klinkt wel logisch ..ben ook niet meer op de hoogte van de laatste stand van zaken ..gelukkig niet. Tx komt op mij niet over als een vooruitgang...die modernisering..misschien wel in prestaties qua snelheid ed maar voor de rest ik vind al die moderne troep..maar troep.

Je komt er niet bij, barst vd electronica en het plastic..achterlijk compact gemonteerd en nodeloos ingewikkeld...ontsproten ve een brein van (een) constructeur(s) onder commerciële druk om betere prestaties neer te zetten dan die van de concurrent. En in de praktijk enorm onhandig om aan te sleutelen en de meest achterlijke storingen. Die dan gedetecteerd worden met een foutcode waar soms ook geen reet van klopt. Meerdere keren aan den lijve ondervonden. Mij te theoretisch opgebouwd en te gevoelig.

Vind het maar niks "al die vooruitgang in autotechniek"


KISS


Keep It Simple Succesful
 
Laatst bewerkt:
Hmm klinkt wel logisch ..ben ook niet meer op de hoogte van de laatste stand van zaken ..gelukkig niet. Tx komt op mij niet over als een vooruitgang...die modernisering..misschien wel in prestaties qua snelheid ed maar voor de rest ik vind al die moderne troep..maar troep.

Je komt er niet bij, barst vd electronica en het plastic..achterlijk compact gemonteerd en nodeloos ingewikkeld...ontsproten ve een brein van (een) constructeur(s) onder commerciële druk om betere prestaties neer te zetten dan die van de concurrent. En in de praktijk enorm onhandig om aan te sleutelen en de meest achterlijke storingen. Die dan gedetecteerd worden met een foutcode waar soms ook geen reet van klopt. Meerdere keren aan den lijve ondervonden. Mij te theoretisch opgebouwd en te gevoelig.

Vind het maar niks "al die vooruitgang in autotechniek"


KISS


Keep It Simple Succesful
Keep It Short & Simple

...en ik moest meteen aan een latere Buell denken.
Voorste bougie vervangen is blok los en naar voren laten kantelen, anders kom je er niet eens bij :')
 
Hmm klinkt wel logisch ..ben ook niet meer op de hoogte van de laatste stand van zaken ..gelukkig niet. Tx komt op mij niet over als een vooruitgang...die modernisering..misschien wel in prestaties qua snelheid ed maar voor de rest ik vind al die moderne troep..maar troep.

Je komt er niet bij, barst vd electronica en het plastic..achterlijk compact gemonteerd en nodeloos ingewikkeld...ontsproten ve een brein van (een) constructeur(s) onder commerciële druk om betere prestaties neer te zetten dan die van de concurrent. En in de praktijk enorm onhandig om aan te sleutelen en de meest achterlijke storingen. Die dan gedetecteerd worden met een foutcode waar soms ook geen reet van klopt. Meerdere keren aan den lijve ondervonden. Mij te theoretisch opgebouwd en te gevoelig.

Vind het maar niks "al die vooruitgang in autotechniek"


KISS


Keep It Simple Succesful

Kan je wel een heel eind gelijk geven....
mijn vorige volvo (740glt op LPG) had 230k gelopen toen ik hem kocht, en 500K toen ik hem verkocht...1x olie verwisseld
Mijn huidige volvo (850 T5 op LPG)gekocht met 260K en inmiddels 380k...ook nog nooit olie ververst.....zolang die mooi blank blijft...zie ik de noodzaak niet..( ja ja ik weet het afbraak dopes, en zo.....maar bring it on ...ben niet zo bang uitgevallen)

( oh ja...ververs olie voor klanten net zoveel als ze willen hoor van 1,25 per liter tot 35euro de liter...klant is koning)

OT ....
Beetje afhankelijk hoe en wat ....
is vaak een gevoelskwestie
Lekke band vervangen als je het kunt permitteren
Pluutje als je echt het volle vermogen wilt benutten
Prop...och lekker toeren geen probleem

Geen stelregels , just my feeling
 
Laatst bewerkt:
Het is vrij simpel, iemand die behoefte heeft aan bevestiging van anderen dat hij best met een prop of pluutje in zijn band rond kan rijden moet dat niet doen. Blijkbaar twijfel je er zelf aan, en zul je altijd met die twijfel in je hoofd op de motor blijven zitten. En dat betekent niet ontspannen rijden en dat is nou net vaak de reden waarom het mis gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan