2takt => alleen hoonkrassen zijkant => leeftijd cilinder?

John Metal

MF'er
8 jun 2012
91
0
kalken
Hoi,

Betreft een rg250 mk3 zen cilinderwanden
Aan de zijkant zijn er nog hoonkrassen te zien,
Aan de uit- en inlaatkant niet, kleine verticale streepjes niet voelbaar met de nagel.

Wat zou de leeftijd zijn in km? is er nog sprake van roderen? Ik begrijp dat die kanten minder belast worden maar vraag me af of daar hoonsporen nog voorkomen na bv: 1500 km.
Men excuus voor de rotte foto

full


En nog iets:
Koolaanslag naar de uitlaat toe op cilinderkop, en indien de cilinder nog jong is, toch veel koolaanslag op de piston al, is dit normaal? of wijst dit op een verbrandingsprobleem, te rijk?
full
 
Damn geen kant en klaar antwoord.
Ik had gehoopt: na 1000 km heb je normaal nergens geen hoonkrassen meer, maw de cilinders zijn vrij nieuw. *D

Je kan ook zien, de kvs gaten vd zijkant (2defoto) worden geblokt door de koppakking(1stefoto) :+ Sleutelblunder |(
Ben ik blij dat ik de kop toch even check :D
 
Heb ze bij een automotor met meer dan 200.000km ook nog wel gezien.

Het kan zijn dat die gaten voor de kvs met opzet dicht zijn, komt vaker voor. Alleen een koppakking waar je zeker van weet dat het een originele is kan je dat vertellen.
 
Je kan ook zien, de kvs gaten vd zijkant (2defoto) worden geblokt door de koppakking(1stefoto) :+ Sleutelblunder |(
Ben ik blij dat ik de kop toch even check :D
Hoeft niet. Bij auto's heb ik dit wel vaker gezien en bij motoren overigen ook. Het idee erachter is dat door het blokken van één kanaal de stroomsnelheid verbeterd wordt. Overigens: don't shoot the messenger :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan