3 litr olie verbruikt

Huricane

Die hard MF'er
17 dec 2004
538
0
Vandaag mijn motor opgehaald na onderhoudsbeurt (BMW F800) Nu hoorde ik dat het oliepeil nog maar uit 1 ltr bestond... er was dus na 10.000km 3 liter olie verbruikt.
Is dit olieverbruik normaal (type/model)? volgens dealer geen lek of wat dan ook.
 
Mocht het helpen, mijn dl650 verbruikte ook olie, is met correct warmrijden verholpen, ging gewoon steeds als malle aan het gas vanaf vertrek en steeds voor kort traject (woon-werk) dus mss is het dat :? of mss niet :+
 
Vandaag mijn motor opgehaald na onderhoudsbeurt (BMW F800) Nu hoorde ik dat het oliepeil nog maar uit 1 ltr bestond... er was dus na 10.000km 3 liter olie verbruikt.
Is dit olieverbruik normaal (type/model)? volgens dealer geen lek of wat dan ook.


Afhankelijk van men rijstijl (geen idee welke rijstijl het nu sneller of trager doet verbruiken) kan ik soms op 1000 km een hoop olie kwijt zijn, soms gaat het 5000 goed. gemiddeld 1 liter per 5000 km, r1200gs
 
Oh jawel....mijn Nissan Primera. Hij ging zelfs stinken :') Bleek amper nog olie in te zitten. Bijzondere beestjes die Nissans.....hij's nogsteeds niet kapot. Schokdempers beginnen volgens mij wel aardig aan gort te raken. Hij heeft wel eens stabieler op de weg gelegen met harde wind.

Mijn Primera met 230.000 km verbruikt geen spat olie. :) Een ex-collega heeft is in zijn primera per ongeluk olijfolie derin gegooid bij olieverwisselen. Onderweg naar zuid-frankrijk ging ie erg stinken en kwam achter de fout. :o Na de vakantie gewoon weer de olie verwisseld en op naar de 3 ton. Red je niet met een TSI :P

On- Topic: Voor een TDM en TRX850 vind Yamaha 1 liter olie op 1000km nog binnen de norm :(
En daar moet je echt niet mee rijden als er nog maar een litertje olie inzit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan