Hoeveel ruimte tussen de oprijgoten aanhanger

Bonootje

MF'er
17 dec 2013
55
0
Zuidlaarderveen
Hallo

Mijn eerste vraag werd zo goed beantwoord dat ik gelijk met een tweede kom.

Ik ga een aanhanger maken en wil er twee motoren op kunnen vervoeren. Het chassis voldoet voor 2 motoren.

Echter hoeveel ruimte moet ik ongeveer aanhouden tussen de rijgoten?

Wie kan mij van afmetingen voorzien?

Vr gr Rene
 
Dat hangt helemaal van de motoren af. Meet de breedste motor op, dat is ongeveer de richtmaat. Echter, ze mogen ook niet teveel naar buiten geplaatst, anders kan je de spanbanden niet meer kwijt.
Zorg ook dat ze iets versprongen t.o.v. elkaar staat zodat de sturen elkaar niet raken.

Je kan jouw topictitel door een moderator laten aanpassen. Ik neem namelijk aan dat je met oprijten de oprij-goten bedoeld?
 
Laatst bewerkt:
wat ik gewoon zou doen is de 2 motoren even naast elkaar zetten en dan meten ;) , ik weet niet hoeveel ruimte je hebt op de aanhangen maar ik zou eerst de motoren meten en misschien als je ruimte genoeg hebt een beetje verdelen.



GR NEMO
 
1x stuurbreedte + 10-20cm

En rekening houden met het breedste stuur. Dus niet het stuur van een caferacertje meten en vervolgens 2 shovels/low riders erop rijden. :9
 
ff voor je opgemeten. Bij mij staan de goten hart op hart 80 cm uit elkaar.

full
 
Ik wilde in een PB reageren maar daar is het wat lastiger foto's te plaatsen zag ik daarom reageer ik even hier op je PB.

Eerste foto is hoe de trailer origineel was. Je kunt dan een goot in het midden zetten, of een derde er bij zodat je niet hoeft te wisselen. Met een zwaardere as kun je ook drie motoren plaatsen. Dan komt er een goot in het midden en gaan de twee buitenste goten iets naar buiten. Zie de boutgaten.

full
 
Omdat, zeker alleen, een motor plaatsen zonder loopgedeelte erg lastig is heb ik dus een middenplaat gemaakt. Zoals hier op de foto wilde ik daar dan een steadystand plaatsen zodat als ik één motor te vervoeren had die in het midden kon zetten. Het reservewiel is zo ook mooi verborgen. Die haal je er overigens aan de onderzijde uit.

full
 
Laatst bewerkt:
Dit uiteindelijk niet gedaan maar de beugels voor verwijderd en twee steadystands geplaatst in de goten. Dit werkt echt perfect. Ik kan nu alleen de motor(en) op de trailer plaatsen en zodra ze in de steadystands staan kun je ze loslaten en rustig alles met spanbanden vastzetten. Met de beugels moet een tweede persoon de motor recht houden zodat jij kunt binden. Alleen wordt dan lastig dus.

Zoals hier op de foto gebruik ik overigens het stuurharnas niet eens maar plaats ik tegenwoordig de duo voetsteunen en zet ik daar de motor vast. Je trekt dan niet de hele voorvork in de veren. Eigenlijk zou die Kya tyre down op het achterwiel al voldoende zijn maar dat alleen vertrouw ik dan net even niet. :+ Er zit dan nog wel een spanbandje om de velg zodat het voorwiel nooit uit de steadystand kan.

full
 
Laatst bewerkt:
En met een motor niet in het midden rijden is dus absoluut geen probleem. Hier kun je dus zien dat ik geen stuurharnas gebruik maar wel spanbandjes aan de duo voetrusten. Maak wel voldoende ogen op de juiste plaats om te binden.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
full
 
Met de beugels moet een tweede persoon de motor recht houden zodat jij kunt binden. Alleen wordt dan lastig dus.
[afbeelding]

Hoezo? Je kan toch gewoon je motor op de zijstandaard zetten en hem eerst links vast zetten en dan rechts de spanband vast zetten (in ieder geval voor de motor die rechts geparkeerd staat, voor de linker zou je de vloer dan nog dicht moeten maken).

Daar heb je echt geen tweede persoon voor nodig (maar je moet dus wel een dichte vloer hebben).

Mooi karretje trouwens wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoezo? Je kan toch gewoon je motor op de zijstandaard zetten en hem eerst links vast zetten en dan rechts de spanband vast zetten (in ieder geval voor de motor die rechts geparkeerd staat, voor de linker zou je de vloer dan nog dicht moeten maken).

Daar heb je echt geen tweede persoon voor nodig (maar je moet dus wel een dichte vloer hebben).

Mooi karretje trouwens wel ;)

Ik voelde hem al een beetje aankomen daarom "alleen wordt dan lastig dus" er neer gezet. Maar je hebt gelijk het kan wel, handig is anders. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan