wat kan probleem het zijn

jason87

Rookie
17 jan 2014
2
0
alkmaar
Hallo mede forum members,

Ik ben sinds een jaar eigenaar van een aprilia rsv 1000 factory uit 2004.
Het eerste halfjaar heb ik probleemloos gereden, maar in de zomer begonnen de problemen, wat er regelmatig gebeurde was dat de motor vaak tijdens het rijden gewoon zonder reden uitviel, dit gebeurde meestal tijdens het afremmen voor stoplicht of rotonde,
tot ik op een gegeven moment bij het stoplicht stond en hij weer uitviel en niet meer startte, na een 2 maanden durende reparatie bleek er een imitatie dynamo in te zitten en die was volledig doorgebrand en spanningsregelaar was ook overleden.
Dynamo is nu wel vervangen voor een originele dynamo en spanningsregelaar.

Nu heb ik weer gezeur met de motor :-( wat nu het geval is als ik een half uurtje heb gereden en ik rem weer af voor stoplicht of rotonde dan valt ie niet eerst uit maar hij gaat ontzettend stotteren en wil dan niet opgang komen, ondertussen brand het rode waarschuwingslampje en het olielampje, en dan valt ie weer uit, als ik dan het kontakt uitzet en na een paar seconde weer aanzet en de motor start doet ie het weer normaal.
Oliepeil is gewoon goed op peil en met reparatie van dynamo heeft ie ook een beurt gehad.

ik hoop dat iemand een idee heeft wat het eventueel kan zijn, of iemand kan aanraden die veel verstand heeft van aprilia's.
 
Hallo mede forum members,

Ik ben sinds een jaar eigenaar van een aprilia rsv 1000 factory uit 2004.
Het eerste halfjaar heb ik probleemloos gereden, maar in de zomer begonnen de problemen, wat er regelmatig gebeurde was dat de motor vaak tijdens het rijden gewoon zonder reden uitviel, dit gebeurde meestal tijdens het afremmen voor stoplicht of rotonde,
tot ik op een gegeven moment bij het stoplicht stond en hij weer uitviel en niet meer startte, na een 2 maanden durende reparatie bleek er een imitatie dynamo in te zitten en die was volledig doorgebrand en spanningsregelaar was ook overleden.
Dynamo is nu wel vervangen voor een originele dynamo en spanningsregelaar.

Nu heb ik weer gezeur met de motor :-( wat nu het geval is als ik een half uurtje heb gereden en ik rem weer af voor stoplicht of rotonde dan valt ie niet eerst uit maar hij gaat ontzettend stotteren en wil dan niet opgang komen, ondertussen brand het rode waarschuwingslampje en het olielampje, en dan valt ie weer uit, als ik dan het kontakt uitzet en na een paar seconde weer aanzet en de motor start doet ie het weer normaal.
Oliepeil is gewoon goed op peil en met reparatie van dynamo heeft ie ook een beurt gehad.

ik hoop dat iemand een idee heeft wat het eventueel kan zijn, of iemand kan aanraden die veel verstand heeft van aprilia's.

Tankontluchting verstopt? Vuile carburateurs/sproeiers?

Wat gebeurt er als je de tankdop opent als hij die kuren heeft?

Gooi eens een flesje Forté in je tank, even starten en een paar minuten laten lopen/of even rijden zodat het ook in je carburateurs komt. Dan een nachtje laten staan zodat het kan inwerken, en daarna een flink stuk gaan rijden met wisselende toerentallen. Eventueel herhalen.
 
Als hij hapert en net niet afslaat kunnen die lampjes gaan branden omdat hij te weinig toeren draait om voldoende oliedruk en laadstroom te genereren. Dat zijn dus eerder symptomen dan oorzaken.
Edit: wat bolski zegt :^

Wellicht iets elektronisch zoals een hall sensor of ander component (CDI) van de ontsteking, als de carburateurs flink vervuild zijn dan komt dat doorgaans niet opeens alleen bij een stoplicht boven water.

Het kan echter ook iets luligs zijn, zoals een slechte stekker of massa verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Stel je vraag eens voor op het: Apilia Riders.nl forum. Daar zit echt heel veel know how. En iedereen helpt daar elkaar... succes verzekerd. ( heb zelf een rsv gehad.)
Sportieve groet, Cardanfreak. :W
 
Tankontluchting verstopt? Vuile carburateurs/sproeiers?

Wat gebeurt er als je de tankdop opent als hij die kuren heeft?

Gooi eens een flesje Forté in je tank, even starten en een paar minuten laten lopen/of even rijden zodat het ook in je carburateurs komt. Dan een nachtje laten staan zodat het kan inwerken, en daarna een flink stuk gaan rijden met wisselende toerentallen. Eventueel herhalen.
Helpt die Forte ook bij injectiefietsen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan