Boomblokje
Rookie
- 19 jan 2024
- 22
- 15
Dag alle!
Ik heb sinds kort een Yamaha XTZ750 uit '91. Sinds ik deze motor heb loopt hij te rijk. Tot nu toe heb ik ongelofelijk veel geprobeerd maar kan ik het probleem niet vinden. Het zou kunnen dat het iets met het aftermarket uitlaatsysteem te maken kan hebben die de vorige eigenaar erop heeft gezet, maar ik wilde eerst al het andere gecheckt hebben.
Ik rij 1 op 11, bougies zijn steeds weer pik zwart na korte tijd rijden en als ik de naald en pilot screw op de fabrieksinstellingen zet zie ik zwarte rook bij 1/2+ gas.
Hier een lijstje met dingen die ik al geprobeerd heb.
Alle jets vervangen
gasbuizen en gasnaalden vervangen
Float gaat goed open en dicht
Float hoogte is goed
Carb Diapephragm is goed
Carbs gesynchroniseerd
Choke plungers vervangen
Timing klopt (gecheckt met stellen kleppen)
Kleppen gesteld
Inlaat rubbers vervangen die waren rot
Luchtfilters zijn schoon
Geen lek in airbox
Bobines doorgemeten
Nieuwe Bougies
Is er nog iets wat ik over het hoofd zie of wat ik nog kan proberen? Of wordt het tijd om er aan te geloven dat het wel het uitlaatsysteem zal zijn die zoveel invloed heeft en kleinere jets aanschaffen om te compenseren. Bedankt voor het meedenken! Groetjes!
Ik heb sinds kort een Yamaha XTZ750 uit '91. Sinds ik deze motor heb loopt hij te rijk. Tot nu toe heb ik ongelofelijk veel geprobeerd maar kan ik het probleem niet vinden. Het zou kunnen dat het iets met het aftermarket uitlaatsysteem te maken kan hebben die de vorige eigenaar erop heeft gezet, maar ik wilde eerst al het andere gecheckt hebben.
Ik rij 1 op 11, bougies zijn steeds weer pik zwart na korte tijd rijden en als ik de naald en pilot screw op de fabrieksinstellingen zet zie ik zwarte rook bij 1/2+ gas.
Hier een lijstje met dingen die ik al geprobeerd heb.
Alle jets vervangen
gasbuizen en gasnaalden vervangen
Float gaat goed open en dicht
Float hoogte is goed
Carb Diapephragm is goed
Carbs gesynchroniseerd
Choke plungers vervangen
Timing klopt (gecheckt met stellen kleppen)
Kleppen gesteld
Inlaat rubbers vervangen die waren rot
Luchtfilters zijn schoon
Geen lek in airbox
Bobines doorgemeten
Nieuwe Bougies
Is er nog iets wat ik over het hoofd zie of wat ik nog kan proberen? Of wordt het tijd om er aan te geloven dat het wel het uitlaatsysteem zal zijn die zoveel invloed heeft en kleinere jets aanschaffen om te compenseren. Bedankt voor het meedenken! Groetjes!
Laatst bewerkt: