Honda vb 750 nighthawk '91 kan niet harder dan 150

Wesley_82

Rookie
3 aug 2019
7
0
Het gaat hier dus om de Honda cb 750 nighthawk
Als ik dus langer dan 4 minuten 150 ga rijden dan stopt die ermee
Ik kan dan gas geven wat ik wil maar helaas niks
Ik dacht eerst dat het misschien de brandstof slang vacuüm trok maar dat Is het niet
Ik kan wel in zijn 4 150 blijven rijden maar de 5e versnelling niet wie weet wat er zou kunnen zijn
 
Je omschrijving van het probleem is mij niet helemaal duidelijk. Kun je wat meer details geven en specifieker toelichten wat je bijvoorbeeld bedoelt met termen zoals "dan stopt ie ermee"?

Ook de staat van onderhoud en kilometerstand van de motor, hoe lang heb je 'm al, hoe hard kon je er voorheen mee rijden? Dat soort info geeft al iets meer richting.

Verder kan ik momenteel eigenlijk geen zinnig antwoord op je vraag geven doordat ik me geen beeld kan vormen van je situatie.

En even gekscherend bedoeld, dit is zo'n beetje de meest betrouwbare motor op aarde, hij kan eigenlijk niet kapot dus ja...
 
Oké duidelijk
Ik heb hem al 4 jaar en voorheen kon ik wel 200 rijden km is niet relevant
Het lijkt erop dat er geen brandstof naar de motor gaat hij stopt er gewoon mee en als ik stil ga staan dan doet die het weer en als ik in de 4e versnelling blijf rijden dan blijft die het wel gewoon doen dus daarom snap ik het niet
 
Mijn 1e gok zou zijn dat er ergens in de benzinetoevoer iets verstopt zit / niet meewerkt.
Je zou eens kunnen kijken of je het probleem niet, of minder, hebt op de reservestand.
Beluchting van de tank verstopt, benzinefilter in het kraantje, misschien het vacuumgedeelte van de benzinekraan niet meer goed (gescheurd membraan/kapotte vacuumslang)
Beluchting van de tank is makkelijk te controleren door zonder benzinedop te rijden (niet ideaal als de tank nog vol zit, dus hou daar rekening mee :))
Benzinefilter zul je de benzinekraan los moeten halen, makkelijkste is om te zorgen dat de tank niet al te vol zit en deze dan op een paar doeken op z'n kant te leggen. Als het filter in het kraantje vergaan is (en niet meer te krijgen) kun je deze ook verwijderen en er een extern filter tussen zetten, maar indien je het interne filter kan blijven gebruiken heeft dat de voorkeur.
Vacuumdeel van de kraan kun je dan ook controleren, let op scheurtjes in het membraan en de vacuumslang.
 
Kan wel degelijk een benzineprobleem zijn, in de 5 moet je meer gas geven dan in de 4 (in de 4 zal ie hoogstwaarschijnlijk ergens tussen max koppel en max vermogen hangen met die snelheid en dus in het meest efficiente gebied), daardoor lopen de carburateurs waarschijnlijk meer op de hoofdsproeier en die is gevoeliger voor vlotterniveau dan de gasnaald.
En je hebt waarschijnlijk een hogere onderdruk, dus dat kan ook een evt probleem daar maskeren.

Het is wel een kiele kiele net niet genoeg probleem, maar het zou nog steeds mijn 1e gok zijn.
 
Kan wel degelijk een benzineprobleem zijn, in de 5 moet je meer gas geven dan in de 4 (in de 4 zal ie hoogstwaarschijnlijk ergens tussen max koppel en max vermogen hangen met die snelheid en dus in het meest efficiente gebied), daardoor lopen de carburateurs waarschijnlijk meer op de hoofdsproeier en die is gevoeliger voor vlotterniveau dan de gasnaald.
En je hebt waarschijnlijk een hogere onderdruk, dus dat kan ook een evt probleem daar maskeren.

Het is wel een kiele kiele net niet genoeg probleem, maar het zou nog steeds mijn 1e gok zijn.
Ik zal het eens gaan bekijken allemaal
 
Kan wel degelijk een benzineprobleem zijn, in de 5 moet je meer gas geven dan in de 4 (in de 4 zal ie hoogstwaarschijnlijk ergens tussen max koppel en max vermogen hangen met die snelheid en dus in het meest efficiente gebied), daardoor lopen de carburateurs waarschijnlijk meer op de hoofdsproeier en die is gevoeliger voor vlotterniveau dan de gasnaald.
En je hebt waarschijnlijk een hogere onderdruk, dus dat kan ook een evt probleem daar maskeren.

Het is wel een kiele kiele net niet genoeg probleem, maar het zou nog steeds mijn 1e gok zijn.
Ik zal het eens gaan bekijken allema
Oke dat klinkt weer goed. Heb ik het dan goed als je probeert in de vijfde versnelling de top snelheid te bereiken ,en dat het dan niet gaat ( 4 min)
Klopt
 
Dan denk ik achteraf nu ook aan te kort benzine.
Test eerst benzine opbrengst gedurende 1 min
na benzine pomp. Deze is ......ml
Wat je ook moet doen is controleer vloternivo.
Nog beter is alle vier de carburateur controleren en goed schoon maken .
Dat heb ik pas gedaan en heeft geen verschil gegeven ik zal de toevoer eens goed controleren
 
Terug
Bovenaan Onderaan