Begrenzing GSX R 750 2003

bloej

Rookie
16 jul 2013
28
0
Berkel en Rodenrijs
Hoi,

Heeft iemand wel eens gehoord van een begrenzing op op een GSX R 750 K3 en op welke manier is hij begrenst?
Datum eerste toelating is april 2003 en datum eerste afgifte is april 2004, hij lijkt uit het buitenland te komen. Vermogen volgens kentekenbewijs is wel 104KW.

Dank alvast.
 
@Reinhoudt,
Ik weet niet wie TS is maar, ik heb inderdaad niet veel technische ervaring en altijd 1000cc gereden. Voor het eerst 750cc, dat rij je dus anders. Als ik vlak voor het rood zit ga ik niet nog even het gas opentrekken om te proberen of er nog vermogen is. Het is wel een aparte en leuke ervaring zo'n 750 die jankend van 8000 echte toeren naar 12000 accelereert.
TS = topic starter
Accelereren willen die machines wel ja! In goede handen zijn ze op Zandvoort lastig bij te houden.
 
@Reinhoudt,
Ik weet niet wie TS is maar, ik heb inderdaad niet veel technische ervaring en altijd 1000cc gereden. Voor het eerst 750cc, dat rij je dus anders. Als ik vlak voor het rood zit ga ik niet nog even het gas opentrekken om te proberen of er nog vermogen is. Het is wel een aparte en leuke ervaring zo'n 750 die jankend van 8000 echte toeren naar 12000 accelereert.
Je kijkt teveel op je toerenteller.......

Probeer je aan te leren op het gehoor te schakelen.....
 
Je kijkt teveel op je toerenteller.......

Probeer je aan te leren op het gehoor te schakelen.....

Dat is prima te doen bij een blok met veel koppel. Bij een 4-in-lijn met al het vermogen bovenin kijk ik toch echt vaak op de toerenteller (of hou ik de shiftlight in de gaten), omdat het topvermogen vaak 500-1500tpm onder de toerenbegrenzer zit. En daarna gaan ze vaak nog onmerkbaar door tot de toerenbegrenzer ineens een onplezierig einde aan het feest maakt.

Op straat is dit natuurlijk minder relevant, maar het blijft een typisch hoogtoerig viercilinderblok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan