Vooras Gsxr srad 750 1997

Serfan

Serfan
26 nov 2023
34
4
Overdegrensies
Hallo allemaal
Ik heb een vraag
Wie weet of er een ring /spacer op de vooras zit
Mijn heeft alleen as en recht met moer gedeelte en het glade inwendige draad
Moet er een ring of wat bij of tussen
Hoor graag
 
Bij de SRAD wordt aangegeven deze bus er niet uit te halen. Althans volgens het boekje dat bij de motor zit.
Volgens de manual mag het wel. Voor een voorvorkrevisie zul je overigens wel moeten.
Maar alle SRADs die ik gehad heb hadden de bus niet tot aan de kraag in de vork zitten. Nieuw gekocht overigens.

Bart
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Bij de SRAD wordt aangegeven deze bus er niet uit te halen. Althans volgens het boekje dat bij de motor zit.
Volgens de manual mag het wel. Voor een voorvorkrevisie zul je overigens wel moeten.
Maar alle SRADs die ik gehad heb hadden de bus niet tot aan de kraag in de vork zitten. Nieuw gekocht overigens.

Bart
Merkwaardig.. Snap de achterliggende gedachte niet helemaal.

Ah, in de manual staat het. Ze gebruiken de kant van de bus om de spanning van de voorvork te halen. De bus zal wel makkelijker schuiven dan de as.
 
De bus bepaalt de positie van je voorwiel. De as klemt het wiel op de lagers vast en schuift in de rechter vorkpoot. Dus je draait de as aan en alles zit op de goede plek en is geklemd. Daarna draai je de 2 klembouten van de rechter poot aan. Wel eerst de voorvork een paar keer flink laten inveren natuurlijk.

Bart
 
De bus bepaalt de positie van je voorwiel. De as klemt het wiel op de lagers vast en schuift in de rechter vorkpoot. Dus je draait de as aan en alles zit op de goede plek en is geklemd. Daarna draai je de 2 klembouten van de rechter poot aan. Wel eerst de voorvork een paar keer flink laten inveren natuurlijk.

Bart
Hm ja ik lees het niet goed. Rechts moet idd als laatste vast. De flens van de bus moet volgens de TL manual tegen de onderpoot. Zie zo gauw niets over afstelling.
 
Zo staat het ook in de SRAD manuel. Die mm maakt natuurlijk ook niks uit.

Ik begin me zo langzaam af te vragen of ik niet in de war ben met de S1000RR.....
Kan best zijn dat het daarbij in de handleiding vermeld is.

Bart
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan