Yamaha YZF 750 R

1908fr

Rookie
4 apr 2014
9
0
05-09-1986
Hallo,

Ik zal direct er bij vertellen dat ik 0,0 verstand heb van sleutelen aan motors.

Ik heb een Yamaha YZF 750 R en deze heeft problemen. Ik heb gisteren 1.5u gereden en mijn motor viel stil. Eerst kwam ik tot aan de 4000 toeren en later viel hij uit.
Dit probleem was al langer maar was opgelost. De motor is helemaal nagelopen. Kleppen zijn gesteld. Carburateur is schoongemaakt. Bougies vervangen. Motorolie helemaal vervangen. Brandstoftank helemaal gereinigd.

Waar kan het aan liggen? Het vreemde is wel dat de bougies ontzettend snel verbranden.
Kan dit te maken hebben met mijn onkunde met nog vaak uitvallen? Dat hierdoor de bougies kapot gaan en dit het probleem is?

Dank voor reactie.
 
Inmiddels mijn Pa gesproken. Hij geeft aan dat de gasbuizen zijn gereinigd, daar kan het probleem ook niet vandaan komen.

dat ze gereinigd zijn wil toch niks zeggen.
ff goed lezen, als ze uitgesleten zijn dan moet je ze vervangen!
hij krijgt dan teveel benzine, omdat het langs de naald lekt.

Exup klep kan ook zeer zeker de oorzaak zijn, beste is om het helemaal uit elkaar te halen en schoonmaken en zorgen dat de klep soepel helemaal open en dicht kan, en check de servo of die nog goed functioneert, en stel hem goed af zoals hier al is gepost
 
Dat ze schoon zijn wil niet zeggen dat ze niet versleten zijn...
Het zijn nieuwe bougies. Kan me niet voorstellen dat die al versleten zijn. Er zijn in 2 weken tijd 3x nieuwe bougies ingedaan. Het probleem zit dus lijkt mij daarin. Maatje van me zegt ook direct dat hij waarschijnlijk te rijk staat. Maar je kan toch verwachten dat een motorzaak daar naar kijkt?
 
Trekt hij onder de 4k wel goed en stopt hij dan in ene met knetteren en vlammen tot gevolg? In dat geval is het zeker weten de exup of aanverwante artikelen.

Het zou kunnen dat je servo overleden is, of de tandjes binnenin de servo afgesleten zijn en zodoende niet functioneert. Ik heb toevallig hetzelfde probleem gehad met mijn FZR, daar waren 3 nokjes van een tandwieltje afgesleten waardoor het hele spul niet meer draaide, de sensor concludeerde dat de klep niet bewoog en het spul begrensde op 4k.

edit: dit kan ook tot gevolg hebben dat de bougies een afwijkende kleur krijgen omdat de verbranding zonder functionerende exup niet optimaal is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan