ktm sx250 start niet

Yamahammer

MF'er
18 dec 2013
227
0
berghem
Hallo,

Gisteren startte de ktm nog prima en liep ook goed.
Vandaag niet meer. Kreeg harde ploffen en vlammen uit de uitlaat, en.zelfs wat rook vanonder uit het blok.

Bougie is in orde, krijgt ook benzine en lucht.

Nu merkte ik dat de bougie maar heel zwakjes en weinig vonkte.
Bij het loshalen brak de kabel die op de bougie gaat..

Ik zag bij de breuk alleen maar groene corosie...

Zou het kunnen dat de slechte kabel de oorzaak was van het slecht starten?
En die kabel die loopt naar een rood kastje , hoe heet dat kastje met kabels, en kan ik die zo kopen/ vervangen en zou dan het probleem verholpen kunnen zijn?

Hartelijk dank voor het meedenken.

Ktm is van 2002 2 takt

Grt

Nick
 
Maak een foto van je ontsteking, misschien dat daar iets uit te halen is qua merk/type
Ik ken Motoplat, Kokusan en SEM , wat er bij jou op zit ken ik niet.
 
Probeer is iets heel simpels ....

Strip de bougie kabel aan de kant van de bougie , draai de koperdraad om de bougie heen waar normaal de dop op gaat....kijk nu eens of hij weer goed vonkt.

Met die bougiedop die er nu opzit en vanaf gekomen is kan je geen conclusie trekken .... 2 tellen werk en kost niets
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe bougie geprobeerd, de nieuwe bougie dop paste niet opnieuw een zwakke vonk denk ik... Krijg de machine niet gestart. Hij vonkt 8 vd 10 keer per kick. Soms 1, soms meerdere vonkjes. Bij de ktm dealer vos in oss.zeggen ze geen cdi units te kunnen krijgen voor de ktm sx250 van.2002. Nu heb ik een cdi bobine combo ( hoe heet dat ookweer?) iemand nog suggesties? Of iemand die m wil maken voor n mooi prijsje? Omgeving oss brabant. Bedankt en groetjes
 
Haal de bougie dop eraf, en leg het uiteinde van de kabel een mm of 10 van het blok af.
Geef een hengst op de kickstarter, je zou nu een reeks lange vonken moeten kunnen zien

Heb je dat al geprobeerd? Als je hiermee vonken trekt zou het goed niet aan je ontsteking kunnen liggen.

Kwam ook rook onder het blok vandaan?
Heb je nog voldoende compressie?
UItlaat er al vanaf gehad om de zuiger te kunnen bekijken?
 
Er kwam idd rook onder uit het blok... Tot 3 x toe icm met een harde klap/ sis/ plof... Ook n vlam uit de uitlaat. Wat kan dat betekenen? Dat van die bougie zal ik morgen eens proberen!

Bedankt weer!
 
Keerring kunnen er twee zijn (krukas) waarvan diegene aan de koppelingskant geen rook naar buiten zal geven (zit nog een koppelingsdeksel voor). Die ander zou kunnen maar dan moet het deksel van de ontsteking (nummer 46) ook "lekken".
Pakkingen: de voetpakking van de cilinder of je cartermiddenpakking (tussen beide carterhelften).
maps%5C00546300.gif

nummer 33 is de pakking

maps%5C99546302.gif


9 en 18 zijn de keerringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan