Xenon kit Yamaha r6

Mata61

Rookie
21 apr 2014
10
0
Beste M-F leden,

Ik wil graag een xenon kit installeren op mijn yamaha r6 van 2006. Hebben jullie advies welke goed zijn? En wat ik ook nog wil doen is dat mijn bijde kanten van mijn verlichtingen branden als dimlicht. 1 der van is momenteel als grootlicht.

Als ik een kit koop met 2 balasten en 2 verlichting is dit voldoende? Of moet ik nog aanpassingen doen?

Gr, Mata
 
Ik zit met EXACT dezelfde vraag. Heb voorlopig mijn blik op de bi xenon twin kit van Pilot omdat: bi xenon is dim + groot licht, Pilot is toch één van de A merken en dit set is de zogenaamde retro style: met projectors. Schijnt dat je dan minder strooilicht hebt en de 'look' vind ik persoonlijk wel vet. Verder wil ik een plug en play set. Hopelijk mag wat valse reclame maar ik doel op: Zoekresultaten voor: ‘d2s bixenon koplamp retrofit twin kit SID nuttcr7lhjta2g0bn0leop0i75’

Maar ook bij mij nu de vraag: heb ik voldoende aan zo'n set met 2 x ballast en 2 x een lamp (projector)? Of moet ik met de stekkers/aansluitingen gaan knoeien? Hoop dat er een held is die antwoorden heeft! :)
 
Die projectorkit is volgens mij geen Pilot set.

Ik vond 'm een beetje aan de prijs en heb de hele soortgelijke set (2 lampen enz.) vervolgens bij een Chinese website gekocht, kostte 72 Euro met verzendkosten.

Werkt prima en ziet er inderdaad goed uit. Ik moest wel een aansluiting op massa en een aansluiting op de accu maken. Ook nog een combinatie in één stekker van de twee bestaande koplampaansluitingen (één draad overzetten naar de andere behuizing/stekker), maar dat was niet heel moeilijk.
Best lastig was het open maken van de verlichtingseenheid. Ik heb een (haar) föhn gebruikt omdat ik bang was dat de boel krom zou trekken in de oven. Op zich gaat dat prima.
Bij het dichtmaken kwam ik er achter dat de lampen maar nét aan in de behuizing pasten, het was nogal een gefrut om de zaak dicht te krijgen.
 
Ja het wordt nog een spannend klusje. Heb al eea aan filmpjes gecheckt op youtube en zag daar het trucje van de föhn, lijkt mij de voorzichtigste manier.

Heb je mijn link gezien? Is toch echt een Pilot set volgens mij, maar zie ook de reclame druk van retrofitlab er doorheen.. Ben bang dat bij de 'goedkope' setjes je meer strooilicht hebt en je eerder kans op defecten krijgt. Ben er nog niet uit. Wat voor R heb je JanB? Heb je daarin nu beide lampen branden op dimlicht?
 
Ik heb mijn beide koplampen van zowel motor als auto omgebouwd met setjes van Retrofitlab, de mini D2S varianten voor in de auto en de FX-R lenzen zitten in mijn VTR. Voordeel van de mini's is dat je ze in je bestaande reflectoren schroeft en behalve het openen van de koplamp je niks spannends hoeft te doen, slechts een kwestie van een moertje aandraaien en alles zit vast. Bij de VTR heb ik voor de FX-R projectoren gekozen, omdat de mini's niet zouden passen ivm inbouwdiepte. Aangezien t hier toch maatwerk ging worden heb ik op maat een plaatje gemaakt waarmee je de projector in plaats van de bestaande reflector plaatst in de originele ophangpunten, hier zit beduidend meer werk in.

Omdat je met een lens werkt heb je eigenlijk geen strooilicht, je krijgt een duidelijke lijn/cutoff van waar je lamp wel en niet schijnt. Wat betreft de bekabeling: sluit je xenon ALTIJD direct op de accu aan, zeker als je van 1 naar 2 lampen gaat. De bestaande bedrading schakelt hiermee een relais dat vervolgens je verlichting bedient. Mocht je geen lichtschakelaar hebben, dan zou ik je aanraden om een vertragingsrelais te plaatsen, dan gaat je licht pas na 10 sec aan (waarin je dus rustig de tijd hebt om je motor te starten).

Het openmaken van je koplampen zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden. Ik heb een grote verhuisdoos genomen, gat in de zijkant een een verf-afbrand-fohn (heet vast niet zo maar je snapt waar ik op doel) er in, lampen op een verhoging leggen (steen) zodat de warmte niet direct op je koplamp gericht is, 10 min wachten en voorzichtig open trekken. Allemaal prima te doen als je t mij vraagt. Mocht je het toch zelf niet aandurven, RFL heeft ook een inbouw service, maar als je een beetje handig bent is dat niet nodig.

full
 
Ja het wordt nog een spannend klusje. Heb al eea aan filmpjes gecheckt op youtube en zag daar het trucje van de föhn, lijkt mij de voorzichtigste manier.
Heb je mijn link gezien? Is toch echt een Pilot set volgens mij, maar zie ook de reclame druk van retrofitlab er doorheen.. Ben bang dat bij de 'goedkope' setjes je meer strooilicht hebt en je eerder kans op defecten krijgt. Ben er nog niet uit. Wat voor R heb je JanB? Heb je daarin nu beide lampen branden op dimlicht?

Nee, geloof me maar, dat is geen Pilot.
Wil je absoluut Pilot, dan zou je ook een Pilot setje kunnen kopen en de projectors/shrouds apart bestellen.
Mijn setje zit er nu een jaar in en werkt nog steeds prima. Het strooilicht is niet anders dan met andere projectoren, vrijwel niet aanwezig. Mooi afgetekend lichtbeeld en niet verblindend.

Ik heb geen Yammie meer, maar een Kawa Z1000SX. Daarin brandt normaliter maar één dimlicht, vandaar dat ik een draad van de ene stekker naar de andere moest overbrengen.
Het is dus mogelijk dat je bij een Yamaha wat minder (of meer..) moeite hebt met de lichteenheden of de montage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan