tank spoelen

Daanster

MF'er
26 jan 2012
134
7
Zuid-Holland
Beste mensen,

Reeds heb ik een guzzi florida gekocht met een volle tank.
voor dat ik naar huis reed, effe in de tank gekeken. ik zag veel rotzooi drijven.
De tank is nu bijna leeg, dus wordt het tijd om de tank van binnen schoon te maken.

stap 1 is uiteraard de tank op de werkbank leggen
stap 2 is alle benize er uit laten lopen door de 2 benzine leidingen naar een doorzichtige ...........fles (vuil is de dus weg brengen)

Stap 3 :kan ik hem daarna ondersteboven leggen en water door de leidingen spuiten?? of kan dit niet?? / hoe zou dit wel moeten??

Stap 4 : laten drogen of direct verse benzine?

gaarne hulp met stap 3 en 4, is stap 2 ook fout zeg het dan effe
 
Ik zou eerst alle atrributen er af halen, dus benzinekraan eraf, en als er een niveau sensor in zit die er ook uit halen. Vervolgens de dop eraf en de tuinslang erin. Als de benzine eruit is kun je dit gerust doen en ook gewoon boven een afvoer putje. Doorspoelen tot er alleen nog maar schoon water uit komt. Daarna de fohn erin en droogblazen. Dan krijgt ie geen tijd om te gaan roesten. Als ie droog is er gelijk olie in gooien of (als je hem gelijk weer wil gebruiken) even rondspuiten met WD 40. Dan gaat ie de 1e dagen niet roesten en de WD 40 lost wel op zodra je er benzine in gooit.

Als ie toch schoon is kun je hem ook coaten met tankcure. Gaat ie nooit meer roesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan