Verwijderen tank

BramH!

Rookie
7 sep 2022
14
2
Hey iedereen,

Ik ben bezig met het reviseren van mijn yamaha r125 en ik heb echt geen idee hoe ik de gas tube los koppel vab de gas tank
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    193,7 KB · Weergaven: 0
Geen idee of dat zwarte plastic er ook zomaar uit klikt. Maar als je die wil laten zitten, dan kun je de metalen klem 'terugvouwen'. Dit is van een type dat maar 1x te gebruiken is, die wordt zo vervormd zodat hij klemt.

Na revisie nieuwe klem er op en zit t weer goed.
 
In elk geval niet de metalen klem los maken waarmee de slang op dat koppelstuk zit.
Het is vermoedelijk een snelkoppeling die je van de pomp kan klikken,alleen een ander model dan wat ik bij Yamaha al gezien heb.
Probeer eens voorzichtig of je het ronde witte deel niet naar boven kan schuiven/losklikken.
Anders in een werkplaats handboek kijken,dat ga je toch wel nodig hebben als je de motor wil reviseren.
Google op "service manual Yamaha R125" als je er nog geen hebt.
 
Omdat die daar niet voor gemaakt zijn,daarom staan ze ook niet met een gewone slangklem vast.
Dit zijn vrij harde en stijve hogedrukslangen voor injectiemotoren,voorzien van een snelkoppeling.
Op oudere motoren met carburateurs en gewone rubber slangen gebruikte Yamaha verende slangklemmen,omdat je die wel gewoon zou kunnen los maken bij onderhoud.
 
Omdat die daar niet voor gemaakt zijn,daarom staan ze ook niet met een gewone slangklem vast.
Dit zijn vrij harde en stijve hogedrukslangen voor injectiemotoren,voorzien van een snelkoppeling.
Op oudere motoren met carburateurs en gewone rubber slangen gebruikte Yamaha verende slangklemmen,omdat je die wel gewoon zou kunnen los maken bij onderhoud.
IMG_3707.png

Dit is gewoon een rubberslang met een eenmalige klem, die kan je vervangen voor een normale slangenklem, de verdikking na de klem is een extra mantel tegen doorschuren.
 
Dit is gewoon een rubberslang met een eenmalige klem, die kan je vervangen voor een normale slangenklem, de verdikking na de klem is een extra mantel tegen doorschuren.
Bekijk even de video die Raphaël-s gepost heeft,dan zie je dat ik gelijk heb dat het een snelkoppeling is.
Yamaha gebruikt geen éénmalige slangklemmen op slangen die los moeten bij onderhoud,alleen bij slangen die nooit los moeten.
En dat er een rubber mantel rond die slang zit weet ik wel,maar dat wil nog altijd niet zeggen dat er een normale rubber slang onder zit!
Heb jij ooit al zo'n leiding van een injectie Yamaha gezien van de laatste 20 jaar gezien?
Ik vermoed het niet,want dan zou je zo'n reactie niet plaatsen.
Maar voor TS moet het nu wel duidelijk zijn wat hij moet doen.
 
Waarom doe je zo bizar eigenwijs?

Bekijk mijn post nog eens rustig. Dan kan je leren hoe je dingen doet zonder dingen te slopen.
Iets meer geduld.
Ik reageer zo, omdat de manier waarop jij meent te moeten reageren mij niet helemaal aanstaat.
Ik heb het nergens gehad over de snelkoppeling, dat je die los moet maken en niet de klem, dat lijkt me logisch. Dat de klem van de slang los kan, daar had ik het over, en dat kan gewoon, of je dat moet willen, dat is een tweede.
Om dan te reageren met een “in je hok toon” dan krijg je van mij een “wat jij wil”, dat heeft niks met eigenwijs te maken.
Kous is af.
Goed nieuwjaar straks, en een veilige wisseling, volgend jaar moet er nog wat te discussiëren zijn
 
Bekijk even de video die Raphaël-s gepost heeft,dan zie je dat ik gelijk heb dat het een snelkoppeling is.
Yamaha gebruikt geen éénmalige slangklemmen op slangen die los moeten bij onderhoud,alleen bij slangen die nooit los moeten.
En dat er een rubber mantel rond die slang zit weet ik wel,maar dat wil nog altijd niet zeggen dat er een normale rubber slang onder zit!
Heb jij ooit al zo'n leiding van een injectie Yamaha gezien van de laatste 20 jaar gezien?
Ik vermoed het niet,want dan zou je zo'n reactie niet plaatsen.
Maar voor TS moet het nu wel duidelijk zijn wat hij moet doen.
Die klem ziet anders verdacht veel uit als deze slang klemmen….
IMG_2726.jpeg
IMG_2725.jpeg


Kan altijd zijn dat er iemand ervoor mee heeft lopen klooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan