GSX-R750 K7 stationair problemen met full race Yoshimura

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten750R

Die hard MF'er
16 apr 2012
563
0
Hallo,

Wellicht dat de experts hier mij verder kunnen helpen want zelf snap ik er niks meer van.

Ik heb een 2007 Suzuki GSX-R750 met 7dKm. Recentelijk heb ik de originele uitlaat vervangen door een Yoshimura full race systeem. De katalysator, demper en het spruitstuk, alles is vervangen door de Yoshimura. Hierbij heb ik uiteraard de lambda sonde afgesloten en tevens een PC3 plus O2 eliminator geïnstalleerd. Ook heb ik een K&N luchtfilter gemonteerd.

Nu heeft motor het volgende probleem. Starten gaat prima en initieel stationair lopen geeft ook geen problemen. Echter na 5 minuten en bij ongeveer 50 graden koelvloeistof temperatuur gaat de motor ineens stationair op 3 cilinders lopen (tenminste zo klinkt het). Ook tijdens het rijden merk je dat het vermogen dan aanzienlijk wegvalt wanneer deze klachten beginnen.

Naar mate de motor warmer wordt, worden de klachten ook erger. Eenmaal op bedrijfstemperatuur is het toerengebied tot aan 4000 rpm volledig nutteloos en loopt de motor alleen strak bij volledig gas bijna vol open :-) Het voelt als een digitaal probleem want ineens pakt ie dan weer op en vertrek je met mach 3.

Ik ben er redelijk zeker van dat de problemen door de modificaties komen want met originele spullen liep de motor perfect. Ook heb ik al meerder maps geprobeerd op de PC3 maar dan worden de problemen alleen maar erger.

Dus nu weet ik even niet meer hoe verder. Volgens mij heb ik alles netjes gedaan, PC3, O2 sensor eliminator, K&N, verschillende maps. Wat kan mij deze problemen geven?

Zaken als bougies, brandstof, vacuüm slangetjes, temp en throttle position sensors kunnen het niet zijn want origineel loopt alles prima.

Laatste optie zou een custom map zijn maar dat is aardig prijzig dus wil ik graag eerst hier even informeren naar mogelijke opties.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Vriendelijke groet,
Maarten.
 
Dynabank is your friend my friend oftewel je kwakt er wel veel geld tegen aan om er allemaal mooie spulletjes op te zetten maar nu net die paar hele belangrijke knaken wil je er niet aan uitgeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan