olie en veel rook uitlaat + tik bij starten

petervdbrug

Rookie
17 mei 2014
5
0
Apeldoorn
Ik heb even een vraag, Ik heb een Kawasaki zx9r van 1995 met 55.000km.
Deze lekte altijd al wel iets olie. Deze bijgevuld en na 1 minuut rijden begon de uitlaat flink te roken. Hield ook erg in, en stotterde wat. Toen opeens een grote pluim en niet overdreven de hele straat onder rook.
Maar even gestopt en de uitlaat was flink nat en zwarte olie lekte er onder uit. Dit komt ergens net onder de tank vandaan. Niet bij de vuldop oid.\
Toen wou ik de motor weer starten, deze sloeg aan, maar na 5sec een harde tik/pok in het motorblok en wil nu helemaal niet meer starten.
Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn? Het voelt dat het een duur geintje gaat worden en dat met een motor van 1995. (maar hij rijd zo lekker)
 
sorry voor mijn late reactie maar het is blauw/grijze rook. Geen koelvloeistof en het is allemaal olie. Benzine stinkt de motor ook niet na. Maar ben er inderdaad bang voor dat het einde oefening is. Voor diegene die gereageerd hebben, heel vriendelijk bedankt voor de info. Ik heb er ook zeker wat aan gehad maar helaas is de motor toch overleden. Dinsdag a.s. zal de plechtigheid plaatsvinden. :-(
 
Terug
Bovenaan Onderaan