GS500e trekt niet lekker door, carbs zijn schoon

bcvdb

Rookie
12 mei 2014
16
0
Beste medemotorbezitters.

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een GS500e uit 94. 8-)
Super motortje. Alleen heb ik zoals zovelen het probleem dat de motor een klein beetje inhoudt als ik met gas vol open optrek.

Als ik gewoon rij en ik geef vol gas dan trekt hij door naar de 6k toeren, dan hapert hij wat zodra ik de 8K voorbij ben is het probleem opgelost. :?

Ik heb de carburateurs vandaag schoon gemaakt maar dit mocht niet baten helaas.
Ik vind eigenlijk overal dat dit het probleem is. dus ik zit een beetje vast nu.
Ik heb overigens ook de benzinekraan al standaard op PRI.

Kan het zijn dat dit met het synchroniseren van de carbs te maken heeft? Of met het afstellen van de luchtschroef, of de kleppen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Mvg Bart :]
 
Waarom de benzinekraan standaard op pri??

Synchroniseren heeft meer te maken met stationair lopen en oppakken vanaf stationair, net als de mengselschroef.
Ik gok dat je probleem toch echt in je carburateurs zit: niet goed schoon.

Kajotan.
 
Raar dan.

De vlotterkamers waren brandschoon. Ook de sproeiers zag ik niets aan. Toch alles met remmenreiniger goed doorgespoten. Sproeiers eruit gehaald natuurlijk. 2 per carb.

Hoe kan ik zien of de vlotters goed werken? Hij lekt namelijk ook een beetje benzine af en toe. Dan ligt er een klein plasje onder.
Zijn er dingen die ik extra in de gaten moet houden met het reinigen van de carbs?

Gr. Bart
 
nee hoor,

Heel af en toe ligt er een klein plasje onder, dus ik draai hem wel naar de normale stand als ik hem weg zet.

Wat kost het om carburateurs ultrasoon te laten reinigen?
Is er iemand op dit forum die dat kan?

Hoor graag van jullie!

Bart
 
Wat is een "klein beetje "inhouden....
smoort hij direct bij gasgeven, of ergens in je toerengebied zit een dipje, of kom je amper van de plek?
Is alles nog orgineel, luchtfilter, uitlaat bougie's, enz enz
hoeveel heeft hij gelopen?
 
Check eerst maar eens of die benzine niet in je luchtkast gelopen is en je luchtfilter nu helemaal doordrenkt is met benzine. Zelfde geld voor benzine in je blok, kijken of het oliepeil niet veel te hoog staat. Mocht dit zo zijn, olie vervangen en filter vervangen. Ook kan je even kijken of je gasnaald op de goede positie staat. Gaat met behulp van 5 groeven en een clipje wat je kan verzetten, standaard staat hij op de 2e of 3e groef van onderen af gezien.
 
vandaag toevallig allemaal gedaan. Ofja, bijna alles.
Het dipje is dat hij een hapert en een beetje hort en stoot tot hij er doorheen is, dit ong is 1/1,5 sec in zn 3e versnelling. In zwaardere versnellingen duurt het langer.

Vorige week het oliepeil gecontroleerd, was te laag, heb er een liter olie bijgedaan, nu staat hij goed. Heb een deel van de olie af laten lopen maar deze zag er nog erg goed uit. Klopt ook met de onderhoudspapieren, olie zat er pas 1200km op. Total km stand is 36000km.

Het filter is ook als nieuw, met de zelfde beurt vervangen als de olie. De luchtfilterbak was onderin een heel klein beetje vochtig, volgens mij niets om je zorgen om te maken.

Er zit wel een benzinefilter in de slang van de benzinekraan naar de carb. Zou die de doorstroom teveel remmen? Ik heb die niet kunnen controleren. Maar de bezinefilter in de tank is keurig schoon.

Gasnaalden staan in de 3 ring. Nog 2 lege erboven... zou het daar aan kunnen liggen? Moet ik die hoger zetten? Edit: net gedaan. Liep erg slecht. Hele trage gasreactie

Zou het aan de timing van de ontsteking kunnen liggen?

Mvg Bart
 
Laatst bewerkt:
Haha. Ja klopt.
Ik had eerst 2 lege ringetje erboven. Dus in de derde. Nu drie lege eigen erboven. Dus in de vierde. Maar nu lijkt het iets erger.

Van de week eens kijken om hem naar de twee ring te zetten. Dus maar 1 lege erboven.

Gr. Bart
 
ik heb exact het zelfde probleem gehad.
caberateurs ultraschoon laten maken . met gasnaalden gespeeld met lucht schroeven gespeeld. andere sproeiers er in gehad.
ontsteking nagekeken los gehad. ik heb van alles geprobeerd. bij mij was het pas echt weg. na ik een anders setje caberateurs er achter heb gezet.
 
Hey Bart,

het inhouden bij veel gas geven is heel normaal bij de gs. Af fabriek doen ze dat allemaal!
Je kunt dit wel oplossen met andere sproeiers/gasnaalden. maar volgens mij helpt het ook als je de gasnaald 1tje / 1,5 lager zet.
Onder in de toeren (bij veel gas) krijgt de motor de hoeveelheid brandstof niet aangezogen.
je kunt ook nog kijken of er wel (snel) genoeg brandstof naar je carburateurs komt.

Goos
 
Hoi allen.

Vandaag de carbs uit elkaar gehaald en ze gaan deze week in bad. Mocht het niet helpen weet ik in ieders geval zeker dat ze goed schoon zijn.

Met het uit elkaar halen viel het me op dat er twee verschillende sproeiers in zaterdag. 125 en 122.5. Het verschil is erg klei natuurlijk, maar heb ik te maken Gehad met een beunhaas die net geen twee stuks 125 meer had en er maar 122,5 in heeft gezet. Of komt dit vaker voor?

Heb de motor ook even laten lopen zonder de tank erop en zonder lichtfilterbak, maar dan nevelt hij best wat brandstof uit de luchtinlaat. Lijkt me normaal toch?

Snel meer!!!

Gr. Bart
 
Heb de bougies eens bekeken en de bougie aan de kant met de grotere sproeier is zwart/bruin. De kleinere wit/bruin.

Ik krijg geen foto geüpload. Helaas.

Wat is de ideale afstand tussen de elektrode ? Staan nu op 0.8. Lijkt me ruim veel.

Gr. Bart
 
Laatst bewerkt:
Heb de bougies eens bekeken en de bougie aan de kant met de grotere sproeier is zwart/bruin. De kleinere wit/bruin.

Ik krijg geen foto geüpload. Helaas.

Wat is de ideale afstand tussen de elektrode ? Staan nu op 0.8. Lijkt me ruim veel.

Gr. Bart


die lichtbruine lijkt me beter. Volgens mij moet er 122,5 in, maar als je wilt kan ik dat wel ff na zoeken in het handboek. heb je zelf ook een digitale versie?
 
Nee heb ik niet.

Heb je normaal ook 2 de zelfde sproeiers? Of kan dat met afstellen veranderd zijn?
Anders haal ik inderdaad een 122,5 bij.

Dank alvast.

Bart
 
Bij een gs500 horen er twee de zelfde in. bij bijv. een 4 in lijn willen de middelste twee wel eens een grotere sproeier hebben dan de buitenste twee.

k zal ff zoeken of ik thuis op de pc nog een digi versie heb.
 
Sommige GS500's zijn fabrieks af met 2 verschillende sproeiers geleverd. Ik ben daar pasgeleden achter gekomen toen ik twee nieuwe sproeiertjes ging halen.
 
Laatst bewerkt:
Hey kapiteinkoek!

twee verschillende lijkt me toch raar, kan niet bedenken waarom. maar goed dat heb ik wel vaker bij die motor. zo vraag ik me nog steeds af waarom het luchtfilter niet normaal tussen het frame door past _O-


ps--> hangen die graspollen nog steeds aan de motor? of gaan de afritten van de snelweg tegenwoordig wat beter?
 
Dan ga ik sowieso een sproeier 122,5 bij halen.

Het is wel een Amerikaanse import motor. Teller is ook in mijlen... Maar toch raar twee verschillende sproeiers.

Vloeistof voor ultrasoon was op. Dus dat wordt besteld. Nog even geduld dus.
Heb ook meteen een achterveer van een gsx600f besteld. En ben bezig met een gear indicator van een gs450. Lijkt me leuk project

Op welke stand kan ik de gsx veer t beste zetten. Ik rij 50/50 alleen of met zn twee. En staat hier een how-to van op t forum. Ik krijg hem niet gevonden in ieders geval.... Lijkt me redelijk rechttoe rechtaan toch? Of zijn er handige tips die ik even moet weten?

Gr. Bart
 
Carbs zijn middels lekker in bad geweest. Het probleem is echter nog niet helemaal opgelost. Maar wel een stuk minder. Lijkt dus toch wel hier iets meer te maken te hebben. :/

Heb overigens de verschillende sproeiers gewoon terug gezet omdat het toch wel fabriek af is gedaan.

Als ik me er aan blijf ergeren dan haal ik wel een setje andere carb van MP. Nu heb ik er iig genoeg aan gedaan om er vrede mee te hebben. haha.. O-)

Bart
 
Terug
Bovenaan Onderaan