Uitlaat maken voor quad met xj600blok

mishaaa

MF'er
12 mei 2013
245
0
Hallo heren,

IK ben een quad aan het bouwen met een yamaha xj600 blok. Blok etc ligt er al onder en nu ben ik bezig met de uitlaat. Standaard uitlaat past niet meer dus moet zelf iets gaan maken.
Ik wilde de standaard uitlaat in stukken zagen en opnieuw gebruiken, maar deze is dubbelwandig (pijp in pijp?). Dus heb ik de buitenste pijp eraf gezaagd (zodat ik de binnenste pijp kon gebruiken), maar met lassen las je hier gewoon doorheen, rotzooi dus.
Nu wil ik dus nieuw staal kopen voor de uitlaat. Maat is ong 35 mm maar ik kan nergens pijp van 35mm vinden en evt lasstukken (bochtjes), want ik beschik niet over een pijpenbuiger.

Iemand die tips voor me heeft, of weet waar ik dit kan bestellen?

Mvg misha
 
Laatst bewerkt:
Kan je een bestaande rvs set niet veranderen? Is toch veel goedkoperder? Voor een Div.
product102_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Twee weken terug zelf een uitlaat gemaakt van rvs lasbochten en rvs pijp van de zelfde diameter, wel verloopstukken gebruikt om een aansluiting te maken op de demper, Heb mijn oude stalen uitlaatbochten gebruikt en na het samensmeltpunt (van 4 naar 1) van de bochten zelf verder gaan hechten en passen en meten met het rvs. Geen buigapparaat gebruikt maar rvs lasbochten verzaagd tot 'partjes' om zo de juiste hoeken in de uitlaat te krijgen.

IMG-20140424-WA0030_zpsf8929df4.jpg


IMG-20140424-WA0034_zpsfe31bd2e.jpg


Omdat ik thuis niet kon 'tiggen' alles met rvs elektrode's gehecht en door een beroeps alles netjes laten 'af'-tiggen.
 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik via mijn bedrijf het RVS heb geregeld, ik heb het op een order laten boeken dus heb er zelf niet direct voor betaald, maar ik heb 6 lasbochten gebruikt (volledig en verzaagd) en 1 meter rvs pijp zit er in.

Denk dat je alleen aan de lasbochtjes en verlopen al wel 80 a 90 euro kwijt bent (consumentenprijs). Durf het echter niet met zekerheid te zeggen.

1 tip, gebruik niet te veel rechte stukken pijp, dat vind ik persoonlijk niet echt mooi uitkomen bij een uitlaat.

Succes! ;)
 
Het probleem is, die soort van klemmen waarmee je die uitlaten op het blok vastzet hebben een innerdiameter van 38mm dus dat gaat niet passen. Op internet word je doodgegooid met 42/45mm maar geen 35.
 
Ik heb besteld via een duitse site! 2,50 per 90graden bochtje was het geld niet. Ik heb gekozen voor 2mm dikte aangezien dit makkelijker te lassen is.
Zal ik een foto uploaden als de uitlaat af is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan