VTR Houdt in in 6de versnelling bij steady snelheid

MarkAsta

Rookie
15 jun 2014
13
0
Bussum
Hallo allemaal,

Ik rij een VTR Firestorm uit 1998.

Graag zou ik een probleem delen in de hoop dat iemand een briljant idee heeft die leid naar de oplossing;-)

Nadat mijn spanningsregelaar stuk ging is mijn motor naar de garage geweest. Voor de spanningsregelaar stuk ging liep de motor zoals een getunde firestorm hoort te lopen.

Spanningsregelaar is vervangen, ik heb de motor opgehaald. Eenmaal op de snelweg aangekomen ff lekker doorgetrokken om vervolgens netjes 140km/h te gaan rijden. Daar ontstond het probleem. Bij steady snelheid begon de motor gevarieerd in te houden. Ofwel; even inhouden, op pakken, inhouden. Erg vervelend. Ik reed op dat moment in de 6de versnelling. Ik gooide mijn gas open; vermogen viel weg en met een vertraging pakte hij weer op. Ik ben terug gegaan naar de garage; ze hadden geen idee. Na veel heen en weer gebakkelei hebben ze de motor doorgemeten en ze gaven aan dat de motor onder spanning stond etc etc. Nadat ik hem 3x heb teruggebracht en het probleem niet verholpen was, maar ik wel dik 1000,- heb afgerekend was ik er klaar mee. Ik heb afgedwongen dat de motor naar mijn vertrouwde garage gebracht kon worden voor diagnose. Uiteindelijk stemden zij hiermee in, omdat ze gewoon weg geen idee meer hadden en ik mijn vertrouwen kwijt was in hun.

Uiteindelijk naar mijn vertrouwde garage gebracht. Deze jongens hebben dmv testbank: een zeer goed vermogen bleek aanwezig te zijn.
Motor is bijna geheel uit elkaar geweest. De verbindingen van de regelaar bleken erg amateuristisch te zijn gemaakt. TPS is opnieuw afgesteld, bougies (die door andere garage vervangen waren) bleken niet goed te zijn en 1 dop was aangetast. Is allemaal vervangen. Elektrisch is alles nagelopen en doorgemeten en geen afwijkende waarden zijn ontdekt. Carburateurs zijn nagekeken en opnieuw afgesteld evenals de kleppen. Allemaal in orde. Er zaten K&N filters in, deze lijken "stuk" te zijn geblazen. Originele filters erin. Probleem lijkt minder, maar is nog steeds aanwezig.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?Wellicht dat ik nog wat vergeten ben te vermelden daar we nu al 6 maanden aan een gesloten bezig zijn en er inmiddels al veel, heel veel is vervangen, nagekeken etc.

Heel graag een gedachte van wat het zou kunnen zijn. Ik wil weer flink kunnen blazen op mijn vriend!
 
ik vind het nogal wat dat een motor met een marktwaarde van 2000 max voor 1000 nagekeken word en het probleem nog niet weg is.
maar goed je bent er nu weg dus dat is gebeurt.

Het is nogal een verhaal om hier de werking van een carburateur uit te leggen plus dat je dan ook nog moet weten wat je doet.

En het is zeker geen garantie dat een bedrijf met een vermogensbank ook weet hoe die gebruikt moet worden.
stap 1 zou zijn dat je weet wanneer het achterstallig onderhoud is wat het probleem veroorzaakt :+
dan staat ruud frederiks je vacuumrubbers te plakken of nog erger je bougies te vervangen.... B| B| :X :X :$ :$ :$

Denk dat het geen verkeerd idee is naar een goede motorzaak bij jou in de buurt te gaan zoals al gesuggereerd is.
 
Had je vraag effe gesteld in het Firestorm-topic.... Veel kennis aanwezig daar!
Mij klinkt het (na soortgelijke ervaring) als nog altijd een niet goed functionerende spanningsregelaar. Wij (mede-Stormers) hebben deze bijna allemaal vervangen door een exemplaar met koelribben, aangezien de standaard gemonteerde meuk bijna altijd kaduuk gaat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan