KTM LC4 400 houdt in na diepe kuil of drempel

FreeInTheWind

Rookie
30 nov 2019
8
4
Hallo,

Tijdens het rijden gebeurt het soms dat ik iets te hard door een diepe kuil rij. Op een aantal van deze momenten houdt de motor in bij gasgeven. Dit inhouden start na een kort moment na de kuil/drempel.

Voorheen dacht ik dat het kwam door diepe plassen. Ik kwam er namelijk achter dat het drainagegat in de luchtfilterbox niet meer was afgedekt waardoor er mogelijk modder en water naar binnen kwam. Nadat ik deze weer heb gedicht leek het opgelost, tot vandaag.

Vandaag gebeurde het weer en kon ik het ook even filmen. De motor loopt stationair goed maar zodra je gas geeft houdt hij in. Zodra het gelukt is om flink toeren te maken lijkt het voorbij en kan ik vaak weer gewoon doorrijden.

Ergens verdenk ik toch iets van water omdat dit ook gebeurt na het wassen van de motor.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Ik heb de bougie en bougiedop al vervangen.
Wel kan ik nog even naar de bobine kijken.

Maar is het niet gek dat hij dan wel stationair goed loopt?

Plus dat dit dus soms ook gebeurt bij een kuil waarbij de motor niet nat wordt.
 
Er zat inderdaad vocht in. Ik denk ook in de tank. Tijdens het aftappen heb ik de motor flink heen en weer geschud en zie hier het resultaat.

Ik tap nog meer af en hoop dat het probleem daarna verholpen is. Bedankt in ieder geval!
 

Bijlagen

  • IMG_20231231_113307.jpg
    IMG_20231231_113307.jpg
    128,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20231231_113639.jpg
    IMG_20231231_113639.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan