sigma jet kit

revange

MF'er
25 okt 2012
121
0
Hallo.

Iemand ervaring met sigma jet kit? Blijkt hetzelfde te zijn als dynojet kit.
Maar krijg er niks over gevonden. Alleen op ebay, alleen engels is behoorlijk belabberd.

Gr nick
 
Als je er nou geen ene reet aan info kan vinden maar je weet wel uit te vinden dat het hetzelfde zou zijn als Dynojet, dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat dat hele Sigma geen succes is geweest?

Dus, gewoon naar een Dynojet leverancier (online of niet) en daar je spullen kopen.
 
je moet het er zelf nog inpielen he.
idd riid frederiks rekent een stuk minder als de kit bij hem is gekocht dus enig prijsverschil is dan wel weg.

in je profiel staat niet waar je woont maar er zal vast ook een ander Goed afsteladres bij jou in de buurt zijn.

blijkt = lijkt hetzelfde te zijn.

factory heeft ook een aardige naam opgebouwd , maar toch voornamelijk in de usa dus qua afstelgegegeven toch weer heel anders dan hier.

:)
 
Belangrijkste punt: veel mensen denken dat zo'n kitje er alleen is voor extra vermogen. Dat is in de meeste gevallen niet zo, ze zijn vooral bedoeld om de motor optimaler te laten lopen, koppeldips weg te halen enz. Dat extra vermogen is dan hooguit meegenomen.

Zowel de Dynokit als veel andere kits bevatten een setje naalden en wat verschillende sproeiers. De bedoeling is dat je de handel op de carbs schroeft en dan Dynoruns gaat maken om de beste combinatie/afstelling te vinden. Een goede en ervaren tuner, zoals Fredriks, is daarbij wel een aanrader.
Er zijn ook tuners die voor bepaalde motoren precies afgestelde kitjes maken, zoals Ivan van Rockland county motorcycles. Aanschafprijs is een tikje hoger en soms moet je nog wat extra handelingen verrichten, maar dan weet je zeker dat je meteen de goede combinatie hebt. Ik heb zo'n kitje geïnstalleerd op m'n Fazer 1000 en was er érg tevreden over. Veel betere gasrespons, geen koppeldip meer, betere A/F en ook nog een klein beetje extra vermogen. Dat was ook duidelijk zichtbaar op de testbank.

De keuze is aan jou. Bedenk wel dat goedkoop vaak duurkoop is en dat zomaar een setje andere sproeiers/naalden er in knallen weinig zin heeft.
 
Als je er nou geen ene reet aan info kan vinden maar je weet wel uit te vinden dat het hetzelfde zou zijn als Dynojet, dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat dat hele Sigma geen succes is geweest?

Dus, gewoon naar een Dynojet leverancier (online of niet) en daar je spullen kopen.

Dat iets niet populair is wil niet zeggen dat het niet goed is!!
Dat iets populair is wil niet zeggen dat het ook goed is...
 
Oke het is wel sonde natuurlijk als je moter bagger loopt. Dan schaf ik hem volgende maand wel aan en dan laat ik hem op bank zetten. Ik moet namelijk motor nog een grote beurt geven.

Snap niet waarom motoren niet orgineel zo'n kit opzetten? Je betaald zat voor een nieuwe motor. Ze moeten uiteraard zo goed mogelijk lopen.
 
Oke het is wel sonde natuurlijk als je moter bagger loopt. Dan schaf ik hem volgende maand wel aan en dan laat ik hem op bank zetten. Ik moet namelijk motor nog een grote beurt geven.

Snap niet waarom motoren niet orgineel zo'n kit opzetten? Je betaald zat voor een nieuwe motor. Ze moeten uiteraard zo goed mogelijk lopen.

ik zou eerder de kleppen laten stellen, daar loopt de motor vaak ook beter van.
fabrikanten moeten de motoren milieuvriendelijk afstellen.

succes iig :)
 
Ja kleppen moeten ook gesteld worden ja. Maar heb een zx6r uit 98 en volgensmij is het jaren geleden dat er iets aan gebeurd is. Dus grote beurt kan geen kwaad neem ik aan.

Kleppen stellen
Carb synchroon stellen
Nieuwe olie
Bougies
oliefilter
lucht filer (orgineel of een k&n filter in orginele bak?)

Zie ik nog iets over het hoofd?
 
Ja kleppen moeten ook gesteld worden ja. Maar heb een zx6r uit 98 en volgensmij is het jaren geleden dat er iets aan gebeurd is. Dus grote beurt kan geen kwaad neem ik aan.

Kleppen stellen
Carb synchroon stellen
Nieuwe olie
Bougies
oliefilter
lucht filer (orgineel of een k&n filter in orginele bak?)

Zie ik nog iets over het hoofd?
Ga idd eerst die motor maar eens in orde maken, en voorzien van het nodige onderhoud.

Daarna kun je eens gaan denken over het beter maken van de performance, als er dan nog wat op de bank staat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan