metaal kit...of zoiets

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
2.215
439
omg. den bosch
avond,

ik ben bezig om een olie tank te maken, in de stijl van een oude stoomketel....met van die vlampijpen er in.
die vlampijpen steken een beetje door de deksel zoals op de tekening. nou wou ik die tig lassen (rood op tekening), maar ik kan er niet lekker bij, en mijn las skils zijn gewoon niet goed genoeg voor dit werk.
op de verbinding komt geen kracht, beide delen zijn gegalvaniseerd (zincor en CV pijp).
nu wou ik dit vastzetten/afdichten met een kit of iets dergelijks, welke kit kan ik hier het best voor gebruiken ?
tnx.
o ja,....word natuurlijk nog gespoten//geverfd.
paint voor MF.png
 
Laatst bewerkt:
FMS 1044

Zal het even toelichten:

FMS1044 is een "Fighter Material Specification" en mag die titel voeren als he voldoet aan de eisen die bijvoorbeeld fe F16 - ontwerpers er aan stellen. Met FMS 1044 worden de plaatdelen van de F16 die de tanks vormen gelijmd, dus ook dragende gedeeltes.

Je kan het direct bij Boeing kopen, maar ook gewoon in de reguliere handel. Ik heb de bevestigingsbracket van mijn tank er mee vastgezet (30 jaar geleden) en die zit nog
 
Laatst bewerkt:
Heb zo'n doosje met die 3gr. zakjes voor het lijmen aan een F16 (30 jaar geleden) nog in de garage staan.
Lijm er nog regelmatig van alles mee (werkt nog altijd ;-).
Is van het merk Permabond (op de vliegbasis werd het spermabond genoemd, er is nog nooit een kind uit elkaar gevallen!)
 
Het is gegalvaniseerde meuk. Om hier iets fatsoenlijks van te maken heb je een hele bekwame lasser nodig. Gegalvaniseerd staal is niet (goed) te TIGgen
dat is goed te lassen en ook niet meer een kwestie als een fatsoenlijk voorbereiding,
heb mijn schoonvader niks anders zien doen als dat,
je zult bij welk materiaal ook de palats om te lassen eerst schoon moeten maken,
en hoezo perse tig, met een mig apparaat hoef je niet meer als 1,5mm materiaal
schoon te maken (2x de draaddikte = ruim voldoende)
 
het zal ook niet onmogelijk zijn,.... maar als je er slecht bij kunt en geen echt goede lasser bent blijft het met zink toch k*t.
bovendien is er ook geen noodzaak voor om te lassen, het is geen constructie verbinding of zo.
 
ik heb gisteren een test met die bison 2k epoxy combi metaal gedaan licht nu te drogen/uit te harden.
denk dat het wel goed zit.
bedacht later dat het nadeel van solderen is, dat de tin dan makkelijk langs de passing naar binnen kan vloeien, en dat wil je niet, weet niet waarom, maar dat wil je gewoon niet :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan